FIAT разкри бъдещето си с пет нови концептуални модела
Новата глобална гама на италианците ще споделя една и съща философия ще бъде изградена на единна глобална платформа
Италианската марка Fiat разкри бъдещето си, като показа пет прототипа, които представят новата фамилия концепции, вдъхновени от Panda. Новите модели са проектирани да завладеят улиците на света и да попълнят гамата на марката. Благодарение на концерна Stellantis, компанията FIAT има достъп до новата глобална платформа, към която е добавила своята отличителна италианска креативност - рецепта, съчетаваща красота и прости решения.
Вижте петте нови концепции, които разкриват бъдещето на FIAT >> >> >>
Новите автомобили ще споделят една и съща философия за функционалност и забавление. Освен това ще споделят една и съща технология, тъй като ще бъдат изградени на единна глобална платформа, където новите модели могат да се произвеждат на базата на местните нужди. Където и да се създават новите модели, те ще могат да се произвеждат във всяка част на света и да достигат до клиенти навсякъде.
Уникалната мултифункционална енергийна платформа също ще позволи на следващите модели на FIAT да бъдат оборудвани с всички видове задвижвания - електрически, хибридни и конвенционални. Освен това новото семейство ще включва ефективно използване на пространството заедно с устойчиви материали. Всеки от новите модели ще бъде уникална и оригинална интерпретация на приобщаващия, достъпен и гениален дух, който е позволил на марката да създава автомобили с модулен интериор, уникален външен вид и смел характер.
Компанията FIAT поема предизвикателството да произвежда по-устойчиви и достъпни автомобили със своя подход "По-малкото е повече", премахвайки излишните части и намалявайки замърсяващите материали като хром, сплави, кожа и дунапрен в седалките. Освен това има обновен фокус върху аеродинамичните характеристики, както може да се види в концепцията за фастбек и върху модулността, присъща на италианската изобретателност на FIAT. Последното се подкрепя от напречна платформа и споделено използване на до 80% общи части в зависимост от моделите, като например в интериора, което води до по-ефективно производство и ползи за клиентите, като достъпност и отличителност.
Първият нов продукт ще бъде разкрит през следващия юли, последван от пускането на ново превозно средство всяка година до 2027 г. Прототипът на наследника на градския модел Panda беше представен първоначално през 2019 г. и сега се доближава до реалността с нова концепция, наречена просто "Градски автомобил".
Новият градски автомобил е по-голям от сегашната Panda, нещо като пораснала Panda. Неговият дизайн също е вдъхновен от родното място на марката - емблематичната сграда Lingotto в Торино с известната тестова писта на покрива. Дизайнерите на FIAT са били вдъхновени от някои от специалните характеристики на Lingotto при създаването на новия дизайнерски език, включително структурна лекота, оптимизиране на пространството и подчертана яркост.
Същевременно овалната форма на пистата La Pista 500 на покрива оставя своя отпечатък върху някои от аспектите на интериора на новия модел, от арматурното табло до дисплея и седалките. Освен това FIAT поставя специален акцент върху използването на устойчиви материали, включително рециклирана пластмаса и бамбукови тъкани. Марката също така има за цел да премахне някои от бариерите пред по-устойчива мобилност, включително да направи включването и изключването по-лесно със самонавиващ се кабел.
Високата позиция на шофиране и солидния дизайн правят този градски автомобил перфектният партньор за клиенти по целия свят, особено в претъпкани градски среди. В същото време той предлага простор и гъвкавост за семейни уикенд пътувания и ваканции.
Пикапът е втората концепция, която представи FIAT. Италианската компания е лидер на пазара в Южна Америка, а пикапът Strada е най-продаваният автомобил на бразилския пазар. Продължавайки напред, инженерите от FIAT са сигурни, че този тип превозно средство може да повтори успеха си на световно ниво, дори и в Европа. Новата концепция за пикап на FIAT интегрира наистина забавлението във функционалността и отговаря на глобалното преоткриване на свободното време като ценност за хората.
Забавлението и практичността със сигурност ще се разпространят по целия свят с този модел. Това превозно средство съчетава концепцията за пикап с функционалността на лекотоварен модел и комфорта на SUV в размер, който е подходящ за градска среда по целия свят. Дейностите на открито са нещо повече от хоби и този пикап е идеално проектиран, за да извлече максимума от свободния начин на живот.
Представеният нов фастбек е идеологически наследник на два от най-големите хита на марката - FIAT Fastback в Бразилия и FIAT Tipo в Близкия изток и Африка. Новият фастбек има за цел да следва техните стъпки и да се утвърди на глобално ниво в Латинска Америка, Близкия изток и Африка, а също така и в Европа. Тази концепция е изградена върху същата модулна платформа и се отличава със спортен привкус.
Концептуалният фастбек е доказателство, че FIAT може да подобри своя устойчив ангажимент, без да се отказва от производителността. Динамиката на силуета и наистина аеродинамичните характеристики предлагат по-нисък разход на гориво и модерен и свеж вид в сравнение с много кросоувъри и SUV.
Четвъртата концепция е просторен семеен SUV, нещо като много голяма Panda. Прототипът е още едно потвърждение за специалния акцент, който марката поставя върху нуждите на семейния транспорт, в съответствие с ролята на FIAT като пионер в достъпната, иновативна и устойчива мобилност. Концепцията на FIAT за ново SUV отговаря на върховните нужди на клиентите по отношение на безопасност, гъвкавост и дизайн, като осигурява простор и здравина на семействата по целия свят.
Последната представена концепция е най-добрият мултифункционален автомобил в стил кемпер, който се отличава с новия стил на живот и свързва отново хората един с друг и с природата. Тази концепция отдава почит на функционалността на Panda от 80-те години, припомняйки гъвкавостта на автомобила, създаден за града с характеристиките на SUV и душата на надежден спътник.
"FIAT е глобална марка с 1,3 милиона продадени коли през миналата година и солидно лидерство в много части на света. Намираме се в глобална игра и следващата ни стъпка ще бъде да преминем от местни продукти към глобално предложение, което може да бъде от полза за всички наши клиенти навсякъде по света. Развълнувани сме да споделим този поглед към нашето бъдеще, всъщност много близко бъдеще, тъй като първият автомобил ще бъде представен след 4 месеца по време на честването на 125-ата годишнина на марката. Тази премиера ще бъде последвана от един нов модел всяка следваща година", каза Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на FIAT и глобален маркетинг директор на Stellantis.
Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на FIAT и глобален маркетинг директор на Stellantis
Снимка: FIATОфициалното видео с участието на Оливие Франсоа ни дава представа какво да очакваме скоро по отношение на продуктите и дизайнерския език. Във видеото Оливие Франсоа представя предстоящите премиери, използвайки жизнерадостната Panda - моделът, който играе голяма роля в начина, по който възприемаме автомобила повече от 40 години. Този символ на италианската креативност е вдъхновил новото семейство от концепции.