Китайската компания SAIC Motor, собственик на британската марка MG, е готова за масовото производство на първия електрически роудстър MG Cyberster. С уникалния модел MG се завръща в обичайната си пазарна ниша след пауза от 12 години, през които марката се засили, придоби широка гама от автомобили и отново е готова да пусне открит модел с две врати и две места.

Снимка: SAIC Motor

Китайската компания SAIC Motor започна да разработва нов роудстър под марката MG през 2017 г., а концептуалният автомобил дебютира през 2021 г. Началото на производството е планирано след поне още 6 месеца. Новият роудстър MG Cyberster ще се произвежда в Китай, а началото на продажбите е насрочено за началото на 2024 г. В Европа се очаква колите да се появят следващото лято. Приблизителните цени са 64 000 евро за базовия роудстър и 76 000 евро за по-високата версия.

Снимка: SAIC Motor

Екстериорът на роудстъра MG Cyberster е проектиран от Дизайнерския център на SAIC в Лондон, който се управлява от Карл Готъм. Колата е създадена с поглед върху класическия модел MGB от 60-те години на миналия век, без дизайнът да изглежда прекалено ретро.

Снимка: SAIC Motor

Дизайнерите са успели да скрият истинските размери на автомобила, защото MG Cyberster вече не е малък пъргав роудстър, какъвто беше някогашният MG. Новият MG Cyberster е дълъг 4535 мм, широк е 1913 мм и е висок 1329 мм, а междуосието е 2690 мм.

Това се дължи на факта, че MG Cyberster е електрически автомобил и за да осигури приемлив автономен пробег, се нуждае от голяма батерия, която трябваше да бъде поставена между осите. Все още няма данни за капацитета на батерията и обхвата.

Снимка: SAIC Motor

Новият MG Cyberster е с двуместен интериор, сгъваем мек покрив и повдигащи се врати. Освен това вътрешните бутони за отключване на електрическите ключалки не са разположени на самите врати, а в основата на централната конзола, до бутона за управление на покрива.

Снимка: SAIC Motor

Бутонът на електрическата ръчна спирачка се намира отляво на волана. В същата зона водачът може да регулира височината на фаровете и да отвори капака. Като цяло салонът изглежда доста луксозно и създава впечатление по-скоро за голям кабриолет, отколкото за спортен роудстър. Тапицерията е от червена кожа с шевове в същата гама, а седалките са с електрическо управление.

Снимка: SAIC Motor

Интериорът е разработен основно от китайското дизайнерско студио на концерна SAIC и е направен по съвременните канони, с три екрана пред водача и минимален набор от аналогови бутони. Управлението на трансмисията е на панела с бутони, а лостовете за превключване са предвидени за промяната на степента на рекуперация. Червеният бутон на волана е за най-екстремния режим на шофиране Super Sport.

Снимка: SAIC Motor

MG Cyberster е изграден върху модулната платформа Nebula на SAIC, която има 800-волтова електрическа система, основно задвижване на задните колела и независимо окачване. Обявени са три модификации, от които две са със задно задвижване с двигатели с мощност 314 к.с. или 340 к.с., като ще имат различни батерии.

Снимка: SAIC Motor

На върха на гамата е версията с двойно задвижване на всички колела с 544 к.с., при която предният електромотор произвежда 204 к.с., а задният - 340 к.с. Роудстърът MG Cyberster ще тежи минимум 1850 кг, а версията със задвижване на всички колела - 1985 кг.