Настоящото второ поколение на DS 4 се произвежда от 2021 година, като моделът е базиран на модулната платформа EMP2 и има само предно задвижване. На петата година от производството си, френският кросоувър DS 4 получи планирано обновяване. Отсега нататък моделът се казва DS N°4, като новата номерация беше зададена от флагманския кросоувър DS N°8, показан миналата година и постепенно цялата моделна гама ще премине към тези индекси. Освен това, външният вид на DS N°4 също е приведен в съответствие с новия стил, зададен от флагмана DS N°8.

Вижте как изглежда новият DS N°4  >>  >>  >>

Обновеният кросоувър DS N°4 е придобил ново лице с удължена радиаторна решетка с осветление и с пунктирана линия, минаваща през нея. Поставено е осветено лого и преработени светлини, които са допълнени от LED пунктирани линии по цялата ширина на предната част. Предният капак е станал с 12 мм по-дълъг. Основните блокове на LED фаровете са останали същите, като са интегрирани в новата предната част. Джантите също са преработени, като могат да бъдат с диаметър 19 или 20 инча. Задната част не се е променила, но сега не носи просто емблемата на марката DS, а пълното име на компанията DS Automobiles.

DS N°4

Снимка: DS Automobiles

В интериора на инструменталното табло пред погледа на водача е монтиран 10,25-инчов екран, който е получил повече визуална графика и сега е по-лесен за конфигуриране. Мултимедийната система с 10-инчов сензорен екран е с внедрен изкуствен интелект ChatGPT. В салона е вградена най-висококачествената аудиосистема Focal с мощност 690 вата, която разполага с 14 високоговорителя.

DS N°4

Снимка: DS Automobiles

Новият DS N°4 е загубил изцяло бензиновите си версии, въпреки че турбодизеловият двигател 1.5 BlueHDi със 130 к.с. ще остане в гамата, тъй като той представляваше 30% от продажбите. Засега DS N°4 се предлага в три електрифицирани версии. Базовият хибрид, който се появи миналата година, се задвижва от 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател и 48-волтов електромотор с мощност 28 к.с., вграден в 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител, като сумарната им мощност е 145 к.с. и 230 Нм въртящ момент.

DS N°4

Снимка: DS Automobiles

За DS N°4 се предлага и Plug-in хибрид, който комбинира 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 180 к.с. и по-мощен и ефективен електромотор със 125 к.с., вграден в новата 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. Сумарната мощност на тази хибридна система е 225 к.с., а максималният въртящ момент е 360 Нм, но времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е намалено с до 7,1 секунди. Новата батерия с капацитет 14,6 кВтч и позволява изминаването на до 81 км с едно зареждане съгласно цикъла WLTP.

DS N°4

Снимка: DS Automobiles

За първи път в гамата на DS N°4 е включена изцяло електрическа версия, която се нарича E-Tense. Тя е оборудвана с батерия с капацитет 58,3 кВтч, разделена на блокове и един електромотор, който произвежда 223 к.с. и 343 Нм. Максималният пробег с едно зареждане е 450 км според цикъла WLTP. Максималната мощност на зареждане с постоянен ток е 120 кВт, което ви позволява да презаредите батерията от 20% до 80% за 30 минути.

Кросоувърът със собствено тегло от 1792 кг може да достигне 100 км/ч от място за 7,1 секунди. Степента на регенеративно спиране може да се регулира с помощта на лостчетата за превключване на предавките на волана. Предвидени са три режима на възстановяване на енергията, както е възможно и свързване на външни консуматори на енергия. Стандартното оборудване включва термопомпа, която пести електроенергия, изразходвана за отопление или охлаждане на интериора.

DS N°4

Снимка: DS Automobiles

И трите версии имат различен капацитет на багажника. Базовият хибрид разполага с обем от 430 литра, електрическият модел е с 390 литра, а plug-in хибрида предлага едва 360 литра. Принципът на оборудване на моделите, въведен от марката DS преди година, предвижда само две нива на оборудване - основното Pallas и по-високото Etoile с тапицерия от кожа и алкантара, матрични фарове и набор от електронни асистенти. Всяко ниво на оборудване се предлага само с два пакета опции.

Производството на новия DS N°4 се извършва в Германия, в историческия завод на Opel в Рюселсхайм. Компанията ще премине към производство на обновения модел DS N°4 през лятото, като продажбите ще започнат през октомври.

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.