От 2010 г. досега Dacia достигна 1 милион продадени автомобила, задвижвани с пропан-бутан (LPG). Това е доказателство за изпитана технология с лесно и икономично използване на колата в отговор на нуждите на клиентите. Румънската марка Dacia е лидер в Европа по отношение на автомобилите с фабрична газова уредба LPG с над 67% пазарен дял в края на юли 2024 г. Този двугоривен двигател, работещ на бензин и на пропан-бутан днес привлича близо 40% от клиентите на марката.

Вижте основните компоненти на задвижването на LPG  >>  >>  >>

Dacia предлага двугоривния бензинов двигател от 2010 г. и наскоро достигна един милион продадени автомобила, задвижвани с LPG на всички свои пазари. От 2020 г. този двугоривен двигател се нарича ECO-G 100. Той предлага максимална мощност от 100 конски сили и максимален въртящ момент 170 Нм от 2000 об/мин, което позволява универсална употреба с много предимства. Двигателят на бензин и пропан-бутан се предлага за моделите Sandero, Sandero Stepway, Logan, Duster и Jogger.

Dacia Sandero Stepway ECO-G 100

Снимка: Ивелин Солаков

Двигателят ECO-G 100 подобрява производителността в сравнение с бензиновата версия, като увеличава мощността с 10 конски сили и въртящия момент с 10 Нм, като същевременно намалява емисиите на CO2 с около 10% в сравнение с еквивалентен бензинов двигател. Така въглеродният отпечатък е по-малък, а емисиите на фини частици спадат с 90%.

Снимка: Dacia

В продължение на 14 години Dacia изпробва, тества и усъвършенства технологията ECO-G 100. Тя е фабрично вградена в автомобилите. Технологията е здрава и надеждна, като се базира на експертния опит на Renault Group. Автомобилите са проектирани и конструирани така, че да работят с пропан-бутан. Резервоарът за LPG (пропан-бутан) заема мястото на резервното колело, без да засяга резервоара за гориво или обема на багажника Автомобилите, задвижвани с LPG, имат гаранция 5 години или 100 000 км, както всички други превозни средства в гамата.

Dacia Sandero Stepway ECO-G 100

Снимка: Dacia

Двигателят ECO-G 100 е ценово достъпен и икономичен. Пропан-бутанът е едно от най-евтините горива на пазара с до 60% по-евтино от безоловния бензин А95. Това е еквивалентно на икономия от около 63 лева на пълен резервоар при сегашните цени на горивата. Автомобил, оборудван с двугоривен двигател, може да работи както с бензин, така и с LPG. Двата резервоара са отделни и разполагат с капацитет от приблизително 50 литра всеки, в зависимост от модела, като при Jogger резервоарът за LPG е 40 литра.

Снимка: Dacia

Функционирането е просто. Преминаването от бензин към LPG или обратно се извършва ръчно по желание на водача чрез бутона LPG или автоматично с превключване на бензин, когато резервоарът за пропан-бутане празен. Двигателят ECO-G 100 позволява рекорден автономен пробег до 1500 км при цикъла WLTP. Действителният пробег може да варира в зависимост от автомобила и стила на шофиране на водача.

Снимка: Dacia