Британци възкресяват Ford Escort RS
Цената на този впечатляващ автомобил започва от 295 000 британски паунда
Ford спря производството на Escort в края на 90-те, за да направи място за Focus. Легендарният модел обаче направи изненадващо завръщане през последното десетилетие като седан, произведен и продаван в Китай. Това беше краткотрайно възраждане, тъй като моделът беше оттеглен миналата година. Сега Escort се завръща отново, но този път за много по-вълнуващ автомобил. Въпреки това, Ford участва в проекта само частично.
Вижте възродения Ford Escort RS >> >> >>
Сигурно сте чували за рестомоди, но този случай е различен. Escort RS се описва като "континуамод". С благословията на Ford, британската компания Boreham Motorworks възражда спортния Escort чрез този континуамод. Това маркетингово понятие описва автомобил, построен изцяло от нулата по оригиналния проект, вместо да обновява съществуващи превозни средства, както е типично при рестомодите.
Като лицензиран партньор на Ford, Boreham Motorworks създава Escort RS като продължение на оригиналния модел, включително със серийни номера, предоставени от Ford. Тази история започва преди повече от половин век с модела Escort RS1600 от 1970 г.
Новият Escort RS отдава почит на оригинала със запазване на изчистените линии на предшественика си, но с модернизирана механика под ретро каросерията. Вместо стандартния двигател, моделът е оборудван с по-голям 2.1-литров агрегат с мощност от впечатляващите 296 конски сили, който достига до 10,000 об./мин. Мощността се предава чрез 5-степенна механична скоростна кутия с "dogleg" схема.
За по-достъпната версия е предвиден 1.8-литров двигател с 182 к.с., който използва 4-степенна механична скоростна кутия Ford Bullet с правозъби предавки. Макар мощността да не изглежда впечатляваща по съвременни стандарти, Boreham Motorworks цели тегло от едва 800 кг. За сравнение, дори най-леката Mazda Miata ND (японският модел 990S) е с 191 кг по-тежка.
И двата двигателя са с впръскване на горивото, а по-мощният вариант разполага и с електронен контрол на газта. Липсват съвременни системи за безопасност като ABS, серво на спирачките, тракшън контрол или сервоуправление. Въпреки това, автомобилът разполага с дискови спирачки на четирите колела. Стилните 15-инчови джанти с четири спици пасват идеално на извитите арки, изработени от стомана. Като опция се предлагат ковани магнезиеви джанти.
Интериорът включва чифт спортни седалки тип "кофа" и пълна предпазна клетка за допълнителна здравина. Boreham Motorworks подобрява кабината с материали като Alcantara и кожа. Като опция се предлага 4-точков колан и специално отделение от въглеродни влакна за съхранение на състезателни каски. Автомобилът е оборудван с климатик, малка информационно-развлекателна система, анодирани циферблати и нови бутони.
Цената на този впечатляващ автомобил започва от 295 000 паунда (около 375 000 долара). Escort RS ще бъде произведен в ограничена серия от 150 бройки и ще има двугодишна гаранция или пробег от 20 000 мили. Публичният дебют е насрочен за следващото лято, а производството ще започне през третото тримесечие на 2025 г.