BMW потвърди нов X7. Ето всичко, което знаем
Мощни двигатели, но и възможност за изцяло електрическа версия
Второто поколение на BMW X7 официално е в процес на разработка. След слухове, че компанията работи по нова версия на своя обичан триредов SUV, баварският производител потвърди, че новият X7 ще пристигне в следващите няколко години - вероятно за моделната 2028 година.
Луксозният всъдеход с три реда седалки почти сигурно ще претърпи сериозни промени в дизайна, обновления в интериора и нови варианти на задвижване - включително още по-спортна версия M Performance.
Предната част вероятно ще запази двойния "разделен" дизайн на фаровете, с тънка LED лента високо на бронята и по-голям светлинен подпис отдолу, в стил последната 7 Series.
Класическата двойна "бъбрековидна" решетка навярно ще изпъква още повече - вече с вертикални ламели и по-внушителен дизайн. Тя може дори да бъде осветена, както при новите 5 Series и 7 Series. Профилът отстрани остава мускулест, докато спортните версии вероятно ще получат допълнения като по-големи прагове, мощни спирачки, сплитери, специални 22-цолови джанти и четири накрайника на ауспуха.
В интериора се очаква еволюция на сегашната технология на BMW - вероятно с 17.9-инчов дисплей с най-новата инфотейнмънт система iDrive X. Може да има и нов 3D head-up дисплей. Новият X7 ще предлага седем места с най-висок клас облицовки в целия салон.
Следващият X7 се очаква да използва обновена версия на платформата CLAR - същата модулна архитектура, която поддържа много от бензиновите и електрическите модели на BMW. Това отваря вратата за бъдещ изцяло електрически iX7, макар че BMW все още не е потвърдила официално.
Въпреки това компанията вече е регистрирала търговската марка "iX7", което подсказва, че се обмисля версия на батерии.
В такъв случай електрическите компоненти на iX7 може да бъдат споделени с настоящия i7. Луксозният седан използва батерия с капацитет 105,7 kWh и предлага три варианта на мощност - от 449 до 650 к.с., с възможност за задвижване на задните или на четирите колела.
За останалата гама се очаква избор от 6- и 8-цилиндрови двигатели, както и дизелови варианти за Европа, всички с мека хибридна технология.
Най-мощният изцяло бензинов модел ще остане M60, оборудван с обновена версия на 4.4-литровия V8 с двойно турбо, с мощност поне 530 к.с.
Очакванията са прототипът да дебютира в началото на 2027 г. Според BMW Blog, производството на новия X7 не е планирано да започне в завода на BMW в Спартанбърг, Южна Каролина, преди август 2027 г., което означава, че новият триредов модел най-вероятно ще излезе в продажба в САЩ през 2028 г. Електрическият iX7 - ако въобще се появи - вероятно ще пристигне по-късно.
В САЩ базовият BMW X7 xDrive40i започва от 87 875 долара, така че за новия модел се очаква леко увеличение на цената. Не би било изненада, ако базовата версия започва от около 90 000 долара.