BMW iX излезе на пазара през ноември 2021 г. Сега големият електрически SUV получава фейслифт, който предлага и по-голям автономен пробег. Вместо максималните 633 км вече са възможни 700 км с едно зареждане на батерията.

Задвижващата мощност се увеличи и за трите двигателя. Ето защо те получават нови имена. Вместо xDrive40, xDrive50 и M60, те вече се наричат xDrive45, xDrive60 и M70. Новите варианти ще бъдат налични от пролетта на 2025 г. Това трябва да означава началото на поръчките. BMW все още не дава точна информация за началото на производството и пускането на пазара. Както обикновено, BMW iX ще се произвежда в Динголфинг.

Вижте как изглежда фейслифта на BMW iX >> >> >>

С дължина 4,97 метра и височина 1,70 метра, външните размери на BMW iX не са се променили значително. Багажникът пак побира от 500 до 1750 литра. Външният вид също изглежда напълно нов на пръв поглед. Дизайнерите на BMW вероятно са постигнали драматичния ефект на изображенията предимно с интелигентно осветление.

Ако го сравните със стария модел, ще забележите вертикалните въздухозаборници отляво и отдясно отпред. Светлинният подпис е променен. Престилката също е леко модифицирана, така че долният вход за въздух вече изглежда по-голям. Вертикалната бъбрековидна радиаторна решетка остава същата, въпреки че рамката и шарката вече са по-деликатни.

Снимка: BMW

Нова опция обаче е контурното осветление за решетката, което дебютира в BMW i7 и сега постепенно си проправя път през цялата моделна гама. Според BMW, задната престилка е преработена. При модела M70 и в пакета M Sport се предлага интегриран дифузьор.

Отвътре BMW очевидно се отличава със странно оформения волан. Остава обаче леко извитият двоен дисплей. Изглежда малко се е променило по отношение на останалата част от външния вид. Операционната система BMW OS 8.5 представена през лятото на 2023 г., е предназначена да позволи особено интуитивна работа. Те включват гласово управление, поточно видео и игри в колата. Антените за 5G мобилни телефони позволяват оптимизирана работа в мрежа.

Снимка: BMW

Както и преди, и трите варианта на BMW iX имат задвижване на четирите колела и се използват само синхронни електромотори. Причините за увеличения пробег очевидно са различни. Базовата версия xDrive45 има инсталирана значително по-голяма батерия. При двата варианта от по-висок клас обаче новите батерии са практически еднакви по размер. Тук обаче се забелязва намалената консумация. Тя е намалена чрез инвертори от силициев карбид и чрез гуми с етикет за ефективност A+.

Въпреки това топ версията M70 все още харчи значително повече от двата основни варианта. Базовата версия вече е значително по-мощна с 300 кВт вместо 240 кВт, а батерията съхранява значително повече енергия от 71 кВтч нетно. Този скок от около 30% стана възможен благодарение на нова технология за батерийни клетки.

Снимка: BMW

Но теглото на батерията също изглежда се е променило в резултат на това, защото BMW пише нещо за променено разпределение на теглото поради новата технология на батерията. Батерията от никел, кобалт и алуминий е използвана за големи батерии. Възможно е малката батерия вече да е превърната в NCA; ако тежкият метал кобалт е заменен с лекия алуминий, вероятно е теглото на батерията да се промени. Но това остават спекулации.

С базовия модел вече са възможни между 490 и 602 км. Допълнителната мощност съкращава спринта точно с една секунда до 5,1 секунди. Въпреки това, по-високата производителност на системата очевидно няма нищо общо с двигателите, защото при 190 кВт отпред и 200 кВт отзад, те са дори по-слаби от преди (200 и 250 кВт съответно).

Снимка: BMW

Средната версия използва същия хардуер на двигателя като основния модел. Новият xDrive60 сега използва същия агрегат от 190 кВт отпред, но двигател от 230 кВт отзад. Производителността на системата нараства умерено от 385 до 400 кВт, размерът на батерията се увеличава съвсем леко от 108,6 до 109,1 кВтч. Вече са възможни общо 563-701 км вместо максимум 633 км.

Топверсията M70 има малко по-различен капацитет за съхранение от 108,8 кВтч от средната версия. Сега са възможни максимум 600 км вместо 563 км. Задвижването вече предлага 485 кВт вместо 455 кВт. Тази стойност на производителността обаче се отнася само за MyMode Sport. Отпред е използван двигател от 190 кВт, но отзад е машина с масивни 360 кВт - хардуерът очевидно не се е променил тук. Високият въртящ момент на топ варианта все още е забележителен. Той е не по-малко от 1015 Нм (или 1100 Нм с активиран Launch Control).

Снимка: BMW

Базовата батерия вече може да се зарежда с максимум 175 вместо 150 кВт. Времето за зареждане с постоянен ток се увеличава с три минути, но това не е изненада предвид значително по-високия капацитет за съхранение. Скоростта на зареждане, която изчислихме от информацията на производителя, е намалена: 2,0 вместо 1,7 киловатчаса могат да се зареждат на минута време за зареждане (средно в диапазона между 10 и 80%).

С голямата батерия мощността на зареждане, времето за зареждане и скоростите на зареждане не се променят значително. Струва си да се спомене обаче, че средната версия вече може да се зарежда с до 22 кВт променлив ток като стандарт, докато основната версия може поне да се зарежда опционално. Топмоделът все още може да направи това.

Снимка: BMW

Според BMW шасито е адаптирано към увеличената задвижваща мощност и промененото разпределение на теглото. Топ версията все още има въздушно окачване като стандарт ; Това не е задължително за по-евтините версии. Двата граждански варианта стандартно са с 20-инчови джанти, M70 е с 22-инчови джанти. Новото е, че вече се предлагат и 23-инчови джанти за iX.

Стандартното оборудване включва адаптивни LED фарове, отопление на седалките и волана, адаптивен круиз контрол и съраунд звукова система от Harman Kardon. Новото BMW iX M70 предлага интегрирано активно управление, въздушно окачване, осветена решетка, пакет M Sport Pro и тониране странични прозорци като стандарт.

Снимка: BMW

Екстрите включват панорамен стъклен покрив, врати с плавно затваряне, вентилация на седалката и електрически разтегателен теглич за ремарке. Акцент е асистентът за магистрала с функционалност ниво 2+. Това вероятно е системата, която дебютира в BMW i5, където можете да махнете ръцете си от волана за неопределено време по магистралата при скорости до 130 км/ч.

Цените за базовата версия в Германия се повишават значително: вместо 77 300 евро, сега се изискват 83 500 евро - вероятно тук новата батерия влиза в действие. За средната версия искат 99 900 евро, т.е. 8000 евро по-малко, а за топмодела цената пада от 143 100 на 124 900 евро, т.е с над 18 000 евро.