Категорията „Градски тип” е въведена за първи път в Shell Eco-marathon през 2003 г. с коли, които много повече приличат на традиционните автомобили в сравнение с експерименталните прототипи, използвани от старта на това състезание през 1985 г. От въвеждането й категорията става все по-популярна и все повече отбори участват в състезанието с градски тип автомобил (средният ръст на увеличение за всяка година е 43%). Почти половината от автомобилите от градски тип в тазгодишния Shell Eco-marathon използват алтернативни източници на енергия (26 отбора от 58). Половината от тях са с водородни горивни клетки (13 отбора). Биогорива като етанол (6 отбора), слънчева енергия (5 отбора) и синтетичен дизел от природен газ - GTL (2 отбора), са други алтернативни източници на енергия, използвани тази година. Българският автомобил ще се състезава с хибриден автомобил, задвижван от комбинация между двигател с вътрешно горене и електродвигател. Едноместният автомобил ще бъде с капкообразна форма и ретро дизайн. В момента студентите от Техническия университет в София работят по шасито и двигателя. Първият отбор, който ще представи България в състезанието за икономия на гориво Shell Eco-marathon, е поканен за участие още при първото си кандидатстване в конкуренция с 300 европейски тима. Мениджър на отбора е доц. д-р инж. Борислав Трайков. В момента българският отбор търси спонсори за завършване на проекта.