Стремежът на американските производители да произвеждат електромобили в кратки срокове ги принуждава все по-често да търсят доставчици на батерии в Южна Корея. Тъй като Panasonic вече си сътрудничи предимно с Tesla и Toyota, а китайските партньори не привличат компании от САЩ по политически причини, последните се концентрират върху южнокорейските. Оказва се обаче, че не винаги има съгласие между партньорите, когато става въпрос за достъп до търговски тайни.

Японското издание Nikkei Asian Review съобщава за напрежение между корейските доставчици на батерии и американските производители на автомобили. Според източника, американската страна често се опитва да получи достъп до ключови технологии, използвани при производството на батерии в съвместни предприятия с корейски партньори.

Корейските компании се опасяват, че подобна информация може да попадне в ръцете на преки конкуренти чрез американските им партньори. Тези опасения затрудняват компаниите, които се опитват да установят производство на батерии в САЩ.

General Motors работи с LG Energy Solution по различни проекти от 2019 г. насам, а Ford Motor създаде съвместно предприятие със SK On, основното звено на южнокорейската SK Innovation, едва миналата година. Концернът Stellantis, който контролира марките Chrysler и Dodge, работи с LG и Samsung SDI. В Съединените щати вече има общо седем завода за производство на батерии, които са създадени с участието на корейски компании. Защитата на технологичните тайни на последните обаче е част от националната политика на Южна Корея.

Производителите на автомобили в такива съвместни предприятия получават известна гаранция за стабилни доставки и обеми, а производителите на акумулатори си осигуряват стабилен пазар и източник на инвестиции за разширяване на дейността. В същото време автомобилните гиганти спестяват време, необходимо за разработване на собствена технология за батерии, въпреки че обмислят вертикална интеграция на собствените си предприятия, за да контролират разходите.

Ако корейските и американските компании не успеят да намерят общ език в съвместните инициативи за разширяване на производството на батерии, китайските конкуренти могат да увеличат дела си на световния пазар. Tesla вече работи с китайския гигант CATL, макар и само в Китай, където има голям завод за сглобяване на автомобили.