Audi отново обнови своя 7-местен семеен SUV със свеж дизайн на екстериора и още по-съвременни технологии. Свежият външен вид с нови предни и задни секции подчертава мощния характер на SUV, който предлага първокласна гъвкавост и щедро пространство за до седем пътника. За първи път в Audi Q7 матричните LED фаровете с лазер като допълнителна дълга светлина включват дигитални дневни светлини с избираеми светлинни подписи.

Вижте как изглеждат най-новите модели Audi Q7 и Audi SQ7  >>  >>  >>

Дигиталните OLED задни светлини с четири избираеми дизайна на задните светлини допълват светлинното предложение. Нови джанти, цветове, декоративни вложки и седалки с контрастни шевове придават на най-универсалния SUV на фамилията Q още по-високо ниво на възможност за персонализация. Цената на новото Audi Q7 започва от 147 422 лева.

От проучване до успешен производствен модел

Пътят на успеха на Audi Q7 започва през 2003 г. като концептуален автомобил, наречен Audi Pikes Peak quattro на международното автомобилно изложение в Северна Америка. Замислен като превозно средство, подходящо за шофиране по всякакви пътища и умерено използване извън пътя, настоящият Q7 остава верен на своите добродетели като дизайн, технология и функционалност. Моделът радва клиентите по целия свят от 18 години.

Audi Pikes Peak quattro

Снимка: Audi

Първият SUV от марката с четирите ринга беше представен пред публика на автосалона във Франкфурт през 2005 г. IAA, точно навреме за 25-ата годишнина на постоянното задвижване на четирите колела Quattro с централен диференциал Torsen, с разпределение на въртящия момент 40:60 отпред/отзад. Новият суперлатив в SUV-сегмента, както се изрази Audi при представянето на Q7, съчетава уравновесеност, спортен дух и гъвкавост. От пускането си на пазара, Audi Q7 се възприема като универсален автомобил, който съчетава висок престиж с широко приложение.

Размерът му е внушителен, външният му вид е великолепен. Първото поколение на Audi Q7 веднага стана флагман в SUV-сегмента с дължина от над 5 метра, междуосие от около 3 метра, място за 7 човека и обем на багажното отделение до 2035 литра. От 2008 до 2012 г. Audi Q7 V12 TDI зае първото място със своите 500 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, като надмина всички конкуренти в сегмента.

Audi Q7 V12 TDI (2008-2012 г.)

Снимка: Audi

Моделът Q7 V12 TDI, произведен в завода в Братислава, беше и първото Audi, което слезе от конвейера с керамична спирачна система като стандарт. Предлаганите бензинови двигатели варират от 272 до 350 к.с., докато дизелите имат мощност до 500 к.с. От началото на производството през 2006 г. до края на производството на първото поколение през 2015 г. повече от 550 000 клиенти избраха първото издание на Q7.

Мощен, просторен и елегантен екстериор

След пускането на пазара на второто поколение с управление на всички колела през 2015 г. и първоначалната му модернизация през 2019 г., новото Audi Q7 показва своя здрав и елегантен дизайн с втори цялостен фейслифт през 2024 г. Най-големият и най-универсален SUV в гамата на марката с четирите ринга се отличава с модерния дизайнерски език на Audi. Със своята още по-изчистена форма, гладки повърхности и голям обем, Q7 предлага практичност във всяка ситуация.

Audi Q7 (2019 г.)

Снимка: Audi

Надвесите и междуосието демонстрират мощни и уверени пропорции, които са допълнително подчертани от отличителните цветове на екстериора и джантите. Изправената радиаторна решетка на Audi с осмоъгълен дизайн сега впечатлява с вертикални инкрустации. Те имат капковидна форма в основния екстериор и се предлагат във формата на L в екстериора на линията S, както и за SQ7 TFSI.

От пръв поглед става ясно, че автомобилът е топмодел на Audi и ясно го отличава от моделите от серията A. Новото взаимодействие между контурите на решетката и фаровете, сега разположени по-високо, създава напълно нова архитектура на предния край, която ясно подчертава мощния и по-настоящ външен вид на новото Audi Q7. Самоувереният външен вид на Q7 е подчертан от новите изпъкнали въздухозаборници, които са ясно интегрирани в основната архитектура на колата.

Снимка: Audi

Audi систематично намалява декоративните елементи, за да придаде на автомобила още по-изчистен и по-изчистен вид. За да се разграничат базовата версия и външният пакет S line на пръв поглед, части от предната броня, тапицерията на вратите и дифузьорът в базовия модел се предлагат в контрастни цветове, които подчертават здравия офроуд вид.

Всички двигатели на Audi Q7 разполагат с изпускателна система с функционални, визуално привлекателни накрайници. Екстериорният пакет S line е изравнен още по-близо до SQ7 TFSI, като се откроява с дебело подчертаните си странични въздухозаборници в предната броня, придавайки на автомобила още по-спортен външен вид.

Снимка: Audi

Радиаторната решетка със сигурност ще впечатли почитателите със своята независима цветова схема. Опционалните черни оптични пакети поставят акценти в екстериора около решетката на Audi, на страничните прозорци и на предната и задната броня. Новите фарове с матрична LED технология с лазери като допълнителна светлина, както и дигиталните дневни светлини, разположени в горния хоризонтален ръб, придават на Q7 още по-мощен изглед. За първи път за Q7 се предлагат дигиталните OLED задни светлини.

Персонализация на фаровете и задните светлини

LED фарове с висока интензивност осветяват пътя в Q7 като стандарт; Като опция се предлагат матрични LED фарове. Предлагат се и HD матрични LED фарове с лазерна светлина Audi. Те работят с 24 светодиода и мощен лазерен диод за всеки, като се разпознават веднага чрез синя околна светлина, вградена във фаровете, която символизира прецизността на лазерната технология.

Снимка: Audi

Лазерната светлина става активна над 70 км/ч и значително увеличава обхвата на дългите светлини. Новост за най-добрите фарове са дигиталните дневни светлинни подписи. Те придават на Q7 неговия характерен и безпогрешен външен вид, като позволяват на потребителя да избере един от четири различни светлинни подписа чрез MMI. Нов е не само разширеният набор от функции на фаровете, но и техният дизайн.

По-високата позиция на дневните светлини придава на Q7 по-широк външен вид и повече изразителност. За първи път Q7 разполага и с органични LED задни светлини като допълнителна екстра, която също включва четири дигитални светлинни подписа.

Снимка: Audi

Дигиталните OLED задни светлини имат функция за индикация за близост във връзка със системите за подпомагане. Когато други участници в движението се доближат до неподвижния Q7 отзад на разстояние до 2 метра, контролните блокове автоматично активират всички цифрови OLED сегменти. Допълнителните функции включват динамични мигачи, различни последователности за прибиране и напускане на дома, които съответстват на всеки светлинен подпис.

Нови цветове и джанти разширяват гамата

С последната модернизация на Audi Q7, компанията отново усъвършенства гамата от оборудване. Шевовете на тапицерията на седалката в базовия модел вече са стандартни и в контрастен сив цвят. Има и девет декоративни инкрустации, от които да избирате. За базовия модел има ново в гамата оборудване и нови сребристи цветове с линеен релеф в сребристо за Q7 със спортния пакет S line, както и за SQ7.

Снимка: Audi

Предлагат се три нови покрития, които позволяват на клиентите допълнително да персонализират Q7. За особено спортен външен вид гамата от метални покрития сега включва златисто Sakhir, синьо Ascari и червено Chili. Но клиентите могат да очакват с нетърпение повече нови функции в повече от облицовки. Гамата колела предлага избор от пет нови дизайна на колела от 20 инча до 22 инча. За 21-инчовите джанти и по-големите от тях се предлагат цветовете черен металик, сив копринен мат с лъскави черни инкрустации или диамантено изрязан черен металик.

Гъвкав и просторен интериор с до 7 места

И двете версии с пет и седем места на Audi Q7 и SQ7 TFSI съчетават висок престиж с ежедневна практичност. Със своята голяма дължина, място за главата и пространство за лактите както отпред, така и отзад, и двата модела предлагат първокласна, ефирна и просторна атмосфера. В зависимост от позицията на задните облегалки, багажното отделение при версията с пет места предлага обем между 867 литра и 1993 литра със свалени облегалки.

Снимка: Audi

Задната врата е с електрическо задвижване като стандарт и може да се задейства по избор чрез жест с крак. Audi предлага и опционалната задна седалка Plus. Тази функция позволява дължината и ъгълът на облегалката на трите седалки да бъдат индивидуално регулирани, осигурява достатъчно място за три детски седалки по всяко време и разполага с трети ред от две електрически сгъваеми седалки.

Ефективни и мощни задвижващи агрегати

Двигателната гама започва с 3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател 45 TDI quattro с мощност 231 к.с., който осигурява впечатляващите 500 Нм въртящ момент, който се простира между 1500 и 3000 об/мин. Новото Audi Q7 45 TDI ускорява от място за 7,1 секунди. Той има максимална скорост от 226 км/ч. Този двигател е последван от по-мощна версия на 3,0-литровия 6-цилиндров дизелов двигател 50 TDI quattro с мощност 286 к.с. и 600 Нм въртящ момент. Това означава, че големият SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди и достига максимална скорост от 241 км/ч.

Audi Q7 55 TFSI разполага с 6-цилиндров бензинов двигател с 3 литра работен обем и директно впръскване на гориво, който осигурява 340 к.с. Той осигурява максимален въртящ момент от 500 Нм в широк оборотен диапазон от 1370 до 4500 об/мин. Със своя бензинов двигател с турбокомпресор, Audi Q7 ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди и достига своята електронно управлявана максимална скорост от 250 км/ч.

Снимка: Audi

Всички варианти на Audi Q7 със задвижване от V6 двигатели могат да се похвалят с капацитет на теглене до 3,5 тона. Това е повече от достатъчно за теглене на кемпери, ремаркета за коне и други подобни. Всички двигатели работят заедно с 8-степенна автоматична скоростна кутия, постоянно задвижване на четирите колела Quattro и мека хибридна система, която може да подобри разхода на гориво с до 0,5 литра на 100 км при работа на клиента.

Неговите ключови компоненти са литиево-йонна батерия и стартер с ремъчен алтернатор, който захранва 48-волтовата електрическа система на SUV. Между 55 и 160 км/ч новото Audi Q7 може да се движи по инерция с изключен двигател за до 40 секунди, когато водачът свали крака си от газта. След спиране на електромотора се рестартира 6-цилиндровия двигател бързо и без усилие.

Спортист във всяка ситуация - Audi SQ7 с V8 TFSI

Най-спортният модел от гамата на новото Audi Q7 безспорно е Audi SQ7 TFSI, което впечатлява с преработен спойлер отпред и изразителен дифузьор отзад. Радиаторната решетка се откроява с вертикални L-образни инкрустации в спортна цветова схема. По-големите въздухозаборници имат решетки тип пчелна пита по цялата повърхност.

Audi SQ7

Снимка: Audi

Характерно е, че Audi избира спортна алуминиева визия за корпусите на външните огледала, инкрустациите в радиаторната решетка и кантовете на страничните въздухозаборници. Оптичните пакети Black и Black plus също могат да бъдат поръчани за SQ7 TFSI.

Новото модернизирано Audi SQ7 TFSI работи с установения V8-цилиндров бензинов турбодвигател 4.0 TFSI с мощност 507 к.с. и 770 Нм въртящ момент с бързо превключваща се 8-степенна скоростна кутия и постоянно задвижване на всички колела Quattro. С този двигател SQ7 TFSI ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,1 секунди, с електронно управлявана максимална скорост от 250 км/ч.

Audi SQ7

Снимка: Audi

Със своя ред на запалване, двигателят 4.0 TFSI осигурява отличителен спортен и звучен звук. При ниски до средни натоварвания - от 160 до 250 Нм и обороти на двигателя между 950 и 2500 об/мин с изискване за максимален въртящ момент от 145 Нм, системата за цилиндър при поискване деактивира цилиндри 2, 3, 5 и 8 в горните предавки чрез изключване впръскване и запалване и затваряне на всмукателни и изпускателни клапани.

Процесът на превключване отнема само милисекунди и остава почти незабелязан от водача. В 4-цилиндров режим работните точки в активните цилиндри се изместват към по-високо натоварване, което повишава топлинната ефективност, докато дезактивираните цилиндри работят, по същество без загуби, като газови пружини. Когато водачът натисне педала на газта, деактивираните цилиндри се активират незабавно. За постигане на спортен звук има изпускателен клапан в двете външни накрайници, който модулира звука в зависимост от натоварването и оборотите на двигателя.

Audi SQ7

Снимка: Audi

За оптимално шофиране едно превозно средство изисква не само първокласни двигатели, но и изключителни компоненти на окачването. С опционалния усъвършенстван пакет на окачването, клиентите се възползват и от спортния диференциал. При завой с висока скорост, той използва два многодискови съединителя, за да прехвърли въртящия момент между задните колела, давайки по-голям дял на колелото от външната страна на кривата, което има по-добро сцепление и прави управлението още по-леко и прецизно.

При завиване или ускоряване в завой, големият спортен SUV е буквално е притиснат в завоя, минимизирайки склонността към недозавиване. Вторият компонент в пакета е електромеханична активна стабилизация при наклоняване eAWS. Тук и двата моста са оборудвани с компактен електродвигател, свързан с трансмисията. Той разделя стабилизатора на две половини.

Audi SQ7

Снимка: Audi

При шофиране направо им позволява да работят до голяма степен независимо един от друг, което намалява движенията на тялото по неравни пътища. При спортно шофиране обаче електрическият мотор кара двете половини да се въртят в противоположни посоки, като по този начин ги кара да работят като едно цяло. Това означава, че колата се наклонява значително по-малко в завоя и реакцията на кормилното управление става по-прецизна. Електромеханичната активна стабилизация при наклоняване eAWS се захранва от 48-волтов супер кондензатор.

Компактното, леко устройство за съхранение на енергия, което може да абсорбира и освобождава висок ток за много кратко време, захранва двата електрически мотора с максимална мощност от 1,5 кВт всеки. Новото Audi SQ7 TFSI се предлага стандартно с 20-инчови джанти и гуми с размер 285/45 R20. Като алтернатива се предлагат други 21- и 22-инчови джанти. Спирачните дискове на предния мост са с диаметър 400 мм, а на задната ос са с размери 350 мм. Черните спирачни апарати, които се предлагат по избор в червено, и на предната ос носят логото S на Audi.

Безопасно на всякаква повърхност

Управлението на новото Audi Q7 се определя като балансирано, стабилно, контролирано, прецизно и без усилие. Системите за окачване, кормилно управление, задвижване, спиране и контрол играят ключова роля за създаването на надеждно безопасно, уверено и комфортно шофиране. Дори стандартното оборудване с балансирано стоманено пружинно окачване, осигурява постоянно изживяване при шофиране в Q7. Той е надежден и безопасен и може да тегли прикачен товар с маса до 3,5 тона.

Audi SQ7

Снимка: Audi

Електронно контролирано въздушно окачване с адаптивна система за амортисьори се предлага като допълнително оборудване за Q7 и е стандартно за SQ7. В зависимост от предпочитанията на водача и ситуацията на шофиране, окачването регулира височината на возене до 90 ме, като същевременно предлага контрол на нивото.На магистрала окачването се понижава автоматично с до 30 мм, в зависимост от текущата скорост и с 15 мм със спортно адаптивно въздушно окачване.

По време на шофиране извън пътя, функцията Lift в Audi drive select може да се използва за увеличаване на пътния просвет с до 60 мм при ниски скорости. Опционалното управление на всички колела, стандартно за Audi SQ7 TFSI, гарантира повишено ниво на безопасност и комфорт. При ниски скорости, задните колела се завъртат до 5 градуса в посока, обратна на предните колела. Това намалява радиуса на завиване с до 1 метър и подобрява управляемостта. В същото време водачът чувства повече комфорт и стабилност при по-високи скорости, тъй като задните колела се въртят в същата посока като предните.

Audi SQ7

Снимка: Audi

Усъвършенстваният пакет за окачване с електромеханична активна стабилизация при накланяне и управление на всички колела също се предлага като опция за моделите V6 TFSI и V6 TDI. За да се подобри управлението на Q7 в ежедневни ситуации като маневриране на паркинги и гаражи у дома, кормилната система е оптимизирана за по-голяма лекота.

Дистанционният асистент за паркиране използва камерата в комбинация с радара и ултразвуковите сензори за лесно маневриране на Audi Q7 в тесни места за паркиране. Клиентите могат да контролират маневрата за паркиране с помощта на приложението myAudi на своя смартфон. Когато са готови да напуснат мястото за паркиране, клиентите могат да стартират двигателя в приложението myAudi, в който момент автомобилът маневрира, за да могат да влязат удобно.

Най-доброто Audi Q7 на всички времена

Пазарното лансиране на Audi Q7 с неговия преработен дизайн, иновативна технология за осветление и по-богата гама оборудване, ще бъде през първото тримесечие на 2024 г. Обновеното Audi Q7 вече се предлага на българския пазар. Цените за модела Q7 50 TDI quattro стартират от 147 422 лева. Версията Q7 55 TFSI quattro със стандартно оборудване започва от 156 519 лева, а SQ7 TFSI е с начална цена 201 055 лева.