Audi Q6 e-tron получи вариант със скосен покрив, наречен Sportback
Новият електрически кросоувър с форма на купе има по-спортен дизайн, но по-малко място в багажника и е по-скъп
Първото Audi Q6 e-tron беше представено през март, а преди броени дни към него се присъедини втори вариант със скосен покрив, наречен логично Audi Q6 Sportback e-tron. Електрическият кросоувър с форма на купе Audi Q6 Sportback e-tron има по-спортен дизайн, но по-малко място в багажника. В сравнение с основния модел, Audi Q6 Sportback e-tron има скосена линия на покрива и по-широк профил.
Вижте как изглежда новото Audi Q6 Sportback e-tron >> >> >>
Височината е намалено с 37 мм и сега е 1665 мм. Благодарение на това коефициентът на челно съпротивление Cx е намален до 0,26 срещу 0,28, но като цяло версията с форма на купе е същата като стандартното Q6 e-tron. Другите размери не са се променили. Дължината е 4771 мм, широчината е 1965 мм, а междуосието - 2899 мм.
Интериорът е напълно обновен спрямо основния кросоувър. Извитият преден панел комбинира 11,9-инчов инструментален екран и 14,5-инчов сензорен дисплей на мултимедийна система. Има и трети допълнителен 10,9-инчов сензорен дисплей за пътника отпред. В съответствие с модните тенденции, в интериора са използвани широко рециклирани материали. Например, на вратите и таблото е поставен еластичен меланж, както и полиестерен плат на колоните на покрива и тавана.
Особено внимание е отделено на запазването на практичността на електрическия кросоувър с форма на купе. Интериорът му е оборудван с много място за съхранение на дребни предмети, обемът на основния багажник е 511 литра, а при сгънат заден ред седалки нараства до 1373 литра, въпреки че това е предвидимо по-малко от багажника на основния Q6 e-tron, който предлага обем съответно от 526 литра и 1529 литра. И двата варианта имат допълнително 64-литрово багажно отделение под предния капак, където няма двигател.
Новото Audi Q6 Sportback e-tron е изградено върху електрическата платформа PPE (Premium Platform Electric) на концерна Volkswagen, която също е в основата на кросоувъра Porsche Macan. Моделът има 800-волтова електрическа система и предлага широка гама от опции за задвижване. Първоначалната версия е с един електродвигател на задната ос с мощност 252 к.с. и литиево-йонна батерия с капацитет 83 кВтч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,0 секунди, а номиналният автономен пробег е 545 км.
Втората версия Q6 Sportback e-tron performance също е със задно разположен двигател, но вече има мощност от 306 к.с. и е оборудвана с батерия с капацитет 100 кВтч. Това е достатъчно за постигане на ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,6 секунди и най-дълъг пробег в гамата с едно зареждане - 656 км. Новото Audi Q6 Sportback e-tron се предлага и с два електромотора със задвижване на четирите колела Quattro, които произвеждат мощност 388 к.с. и го ускоряват от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди, а пробегът достига 636 км.
Топверсията Audi SQ6 Sportback e-tron е оборудвана също с два електромотора, но нейното двойно задвижване на четирите колела развива 517 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 4,3 секунди, а автономният пробег е 607 км. Максималната скорост е увеличена до 230 км/ч срещу 210 км/ч за всички останали версии. Максималната мощност на зареждане е 270 кВт, което ще позволи на потребителите да попълнят диапазона от 10 до 80% на батерията за 22 минути.
Продажбите на новото Audi Q6 Sportback e-tron ще започнат в края на годината, като поръчките вече са отворени и в Германия цената започва от от 65 900 евро. У нас цената на новото Audi Q6 e-tron започва от 122 881 лева за базовия модел с мощност 252 к.с., а топверсията Audi SQ6 e-tron струва минимум 189 554 лева. Версиите Sportback ще са с около 5% по-скъпи.