Aston Martin Valhalla ще се конкурира с Ferrari SF90 Stradale и Lamborghini Revuelto
Хибридната суперкола с бензинов двигател V8 и три електромотора развива 350 км/ч и стартира от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди
Британската марка Aston Martin представи суперколата си Valhalla, която е първият масово произвеждан модел със средно разположен двигател на Aston Martin, както и първият plug-in хибриден модел на марката. С новия модел британците от Aston Martin искат да се конкурират със суперспортни автомобили като Ferrari SF90 Stradale, Lamborghini Revuelto или McLaren Artura.
Вижте новия Aston Martin Valhalla >> >> >>
Новият Aston Martin Valhalla е оборудван с най-съвременна технология, впечатляващо представяне и неповторим дизайн. Новият Aston Martin Valhalla се задвижва от хибридна система, която осигурява обща мощност от 1079 к.с. и 1100 Нм въртящ момент. В сърцето на тази задвижваща система е 4,0-литровият V-образен 8-цилиндров двигател с двоен турбокомпресор и с мощност 828 конски сили, поддържан от три електромотора.
Два от тези електрически мотори задвижват предната ос, докато третият е интегриран в новата 8-степенна трансмисия с двоен съединител и поддържа задната ос. Тази конфигурация позволява на Aston Martin Valhalla да достигне максимална скорост от 350 км/ч и да ускори от 0 до 100 км/ч само за 2,5 секунди. Дължината на суперколата е 4748 мм, ширината е 2014, височината - 1161 мм и междуосието е 2760 мм. Собственото тегло на автомобила е 1655 кг.
Отличителна черта на Aston Martin Valhalla е неговата активна аеродинамика, разработена в сътрудничество с Aston Martin Performance Technologies. Този отдел също така съветва вътрешния екип на Формула 1. Дори суперзвездата Фернандо Алонсо е добавил своя принос към разработката на колата. Активната аеродинамика позволява на автомобила да генерира над 600 кг притискаща сила при скорости от 240 км/ч до 350 км/ч.
Активната аеродинамика включва функции като система за намаляване на съпротивлението и въздушна спирачка, които оптимизират стабилността и представянето на колата при високи скорости. Аеродинамичните елементи на Valhalla са проектирани да минимизират съпротивлението, като същевременно увеличават притискащата сила, което води до подобрена стабилност при шофиране и до по-висока производителност.
Дизайнът на Valhalla е еволюция на характерната за Aston Martin естетика, съчетана с иновативни аеродинамични решения. Корпусът е направен от въглеродни влакна, което не само намалява теглото, но и повишава структурната цялост и безопасност. Отварящите се отпред врати и вдъхновеният от Формула 1 въздухозаборник на покрива придават на колата впечатляващ и функционален вид. Тези дизайнерски елементи не само допринасят за естетиката на автомобила, но също така подобряват аеродинамичната ефективност и охлаждането на задвижването.
Интериорът на Aston Martin Valhalla е също толкова впечатляващ, колкото и екстериора му. Седалките са направени от едно парче въглеродни влакна и осигуряват максимална опора и комфорт. Кокпитът е проектиран да бъде изцяло ориентиран към водача, с ясен и интуитивен интерфейс човек-машина, който показва цялата важна информация. Мултимедийната система включва централен сензорен дисплей, който предоставя специално разработени функции и графично представяне на хибридното задвижване.
Този дисплей показва в реално време как работи задвижването, кога енергията се регенерира и кога се използва за увеличаване на производителността. Новият Aston Martin Valhalla предлага четири избираеми режима на шофиране: Sport, Sport+, Race и EV. Всеки режим настройва задвижването, кормилното управление и настройките на шасито, за да оптимизира изживяването при шофиране. В чисто електрически режим EV автомобилът може да измине до 14 км изцяло на ток и да достигне максимална скорост от 140 км/ч.
Другите режими съчетават мощността на бензиновия двигател V8 с мигновеното подаване на въртящ момент на електрическите мотори, за да осигурят динамично и вълнуващо шофиране. Тези режими на шофиране позволяват на водача да адаптира автомобила към различни условия на шофиране и лични предпочитания. Друг технически акцент на Valhalla е интегрираната система за контрол на динамиката на автомобила, която следи и оптимизира окачването, спирането, кормилното управление, активната аеродинамика и задвижването. Тази система работи в хармония с четирите режима на шофиране, за да увеличи максимално производителността и управлението на автомобила във всяка ситуация.
Прецизното калибриране на тази система осигурява органично и естествено шофиране, което впечатлява както на пътя, така и на състезателната писта. Системата за контрол на динамиката на автомобила използва усъвършенствани алгоритми и сензори за наблюдение и регулиране на динамиката на автомобила в реално време, което води до подобрена стабилност и контрол при шофиране.
Производството на Aston Martin Valhalla е ограничено до 999 бройки и е планирано да започне през второто тримесечие на 2025 г. Тази ексклузивност, съчетана с напреднала технология и зашеметяващ дизайн, прави Valhalla търсен колекционерски екземпляр и крайъгълен камък в историята на Aston Martin. Всяка суперкола Valhalla е изработена с най-голяма прецизност и грижа, за да се гарантира, че отговаря на високите стандарти на марката.
Засега има само слухове относно цените и те са, че Valhalla ще струва около 700 000 паунда, което би било около 830 000 евро. За сравнение: Ferrari SF90 струва малко под 500 000 евро. Можете да получите McLaren Artura само за 250 000 евро, а Lamborghini иска над 500 000 евро за Revuelto.