Alfa Romeo запазва двигателите с вътрешно горене
Това ще е възможно благодарение на платформата STLA Large
През август 2021 г., Stellantis обяви, че Alfa Romeo ще премине изцяло на електрически автомобили в регионите на Европа, Северна Америка и Китай до 2027 г.
Но сега изпълнителният директор на Alfa, Жан-Филип Импарато, загатва, че това може и да не се случи. По време на Парижкото автомобилно изложение той намеква, че бензиновите двигатели вероятно ще останат в гамата на марката по-дълго от първоначално планираното.
Импарато споделя с Auto Express, че бъдещият изпълнителен директор на Alfa Romeo, Санто Фичили, ще има свободата да избере по-гъвкава стратегия за задвижването на новите модели Stelvio и Giulia. Ако изцяло електрическите версии на тези модели не се продават достатъчно добре, те може да бъдат предлагани с двигатели с вътрешно горене. Това ще бъде възможно благодарение на платформата STLA Large, която вече се използва при новия Dodge Charger.
И Stelvio, и Giulia ще преминат към новата платформа STLA Large, като ще изоставят платформата Giorgio, която досега се е използвала само за тези два модела на Alfa и няколко модела на Maserati. Новата платформа, макар и създадена първоначално за електрически превозни средства (BEV), може да побере и двигатели с вътрешно горене. Освен Alfa и Dodge, Chrysler и Maserati също ще пуснат нови автомобили с тази платформа.
Новият Stelvio се очаква да бъде представен през 2025 г., а новата Giulia ще последва през 2026 г. Импарато потвърждава, че през 2027 г. ще излезе по-голям SUV, който ще бъде предназначен основно за пазара в Северна Америка. Той също ще използва платформата STLA Large, което може да означава, че ще има и варианти с бензинови двигатели.
Ако Alfa Romeo реши да запази двигателите с вътрешно горене, това би я превърнало в поредния производител, който ревизира амбициозните си планове за електрификация. Много автомобилни компании, които първоначално обещаха да преминат изцяло на електрически автомобили до 2030 г., преразглеждат тези цели. В момента има и сериозен натиск върху Европейския съюз да отложи забраната за продажба на нови бензинови автомобили, планирана за 2035 г.