Alfa Romeo Junior Veloce дебютира на пистата "Балоко" с 280 конски сили
Спортната версия е с по-мощен електромотор, снижено с 25 мм окачване, по-директно кормилно управление и диференциал Torsen
Италианската марка Alfa Romeo оповести, че новият електрически кросоувър Junior ще има по-мощна версия, която традиционно се нарича Veloce. Финалните тестове на пистата "Балоко" удостовериха, че мощността на електрическия мотор на новата версия Junior Veloce достига 280 к.с. и въртящ момент 345 Нм. Така новият модел Junior, който първоначално беше представен като Milano, се присъединява към модификациите Veloce на Giulia, Stelvio и Tonale.
Новият електрически мотор с мощност 280 к.с. ще направи своя дебют в новия компактен SUV, който във версията Veloce се явява най-спортната конфигурация в гамата на Junior. Alfa Romeo Junior ще бъде на разположение в своята изцяло електрическа версия с 280 к.с. на същите писти, където екипът от инженери на Alfa Romeo постигна заложените цели по отношение на динамиката.
Новият Junior Veloce става единствен по рода си електрически автомобил с традиционния спортен характер на Alfa Romeo. Новият двигател е водеща характеристика за модела, но всяка стъпка от развитието на дизайна също е фокусирана върху максимизирането на производителността, пътното поведение и чистото удоволствие от шофирането.
Новото Alfa Romeo Junior Veloce има специално калибриране, което прави кормилното управление най-директното в сегмента с предавателно отношение 14,6 и извънредно прецизно, за да подобри неговите динамични качества по отношение на пътно поведение. Новият модел е със снижено с 25 мм спортно окачване, спортно ориентирани предни и задни стабилизиращи щанги, които гарантират бързо завиване с високо ниво на сцепление.
Спирачната система е с 380-милиметрови предни дискове с 4-бутални моноблокови апарати. Монтиран е диференциал Torsen, който предлага възможно най-доброто сцепление при всякакви условия. Високопроизводителните 20-инчови гуми също са специално избрани за електрическата версия и предлагат подобрено сцепление.
Освен това, за да бъдат постигнати желаните резултати и да направят най-добрия автомобил в класа за управление и динамика на шофиране, италианският екип от инженери на Alfa Romeo, които са създали уникални проекти като 4C, 8C, Giulia и Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA и текущата версия на 33 Stradale, са работили и по този проект, превръщайки Junior Veloce във вълнуваща електрическа кола.
Първите тестове на новото Alfa Romeo Junior Veloce ще се състоят на полигона "Балоко", като за първи път ще бъде осигурен достъп до цялата конфигурация на пистата. Целият маршрут от над 20 км никога не е бил отварян за външни пилоти и лица, които не са членове на екипа за развитие на Alfa Romeo. Това е пистата, на която всички автомобили Alfa Romeo от последните няколко десетилетия са били подложени на тестове за разработка и оптимизация. Това е и мястото, където историческият, незабравим отбор Alfa Corse също тества и настройва състезателните автомобили, които се състезаваха от различните световни моторни шампионати.