Спрямо последното проучване, проведено през 2008 г., данните са на почти същото равнище, коментира Александър Костадинов, директор маркетинг и продажби на компанията по време на официалното представяне на резултатите от проучването.
„От този дял 24% посочват, че най-вероятно ще изберат нов автомобил, спрямо 35% през 2008 г. Още 18% обаче планират да купят малко употребяван автомобил – до 3 години. 30% пък от планиращите да купят кола възнамеряват автомобилът да е на възраст между 3 и 5 години. Така се оказва, че над 40% от планиращите да купят кола, ще изберат нов автомобил или малко употребяван.
Анализът показва още, че жените продължават да налагат мнението си, когато семейството планира за закупи автомобил. Сред факторите, които в най-голяма степен влияят при избора на автомобил, са икономичността му, разходите за поддръжка, стабилността и сигурността, здравината и цената на автомобила. От по-малко значение са имиджът на марката, дизайнът и гаранционните и лизингови условия.
Профилът на евентуалния клиент показва още, че 81,8% от потенциалните купувачи на автомобили в следващите 2 години ползват интернет всеки ден, а 86,1% гледат телевизия всеки ден. Освен това 95% от участниците в проучването са заявили, че в момента имат автомобил, като за 96% от тях автомобилът е личен, а за 4% - служебен. 9% пък имат два автомобила.
Ford Fiesta е най-продаваният автомобил в България за миналата година и лидер в сегмента си с 800 продадени броя. По данни на КАТ за новорегистрирани автомобили лидер е Volkswagen с 1860 новорегистрирани коли, плътно следван от Ford с 1851 нови автомобила.
Според Костадинов се очаква в скоро време именно КАТ да започне да предоставя детайлирана статистика за пазара и дяловете на марките, след като през октомври браншовият съюз „Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България” (ААП) престана да предоставя статистически данни заради „изкривяване на пазара“. Неофициално тогава стана ясно, че някои от големите вносители декларират реекспорт като директни продажби.
„Реекспорт винаги е имало – по различни причини, например по-изгодни валутни курсове в дадена страна. Той служи понякога и за разчистване на складовете и реализиране на макар и малки печалби. По различни данни около 5% от продажбите на коли в Европа са реекспорт. Но той не трябва да се таксува като продажба в страната“, допълва Костадинов.