Редица технологични компании, сред които и Apple, проявяват интерес към разработването и производството на електрически автомобили, както и към технологии за автономно управление. Според съобщения в южнокорейската преса обаче Samsung не планира да се занимава с производство на електрически превозни средства за сега.

The Korea Times съобщи за неотдавнашното решение на южнокорейския технологичен гигант да не произвежда електрически автомобили под собствена марка, като се позова на двама високопоставени ръководители на Samsung, които са пряко свързани с този въпрос. Една от основните причини за това решение е, че компанията не е убедена, че производството на електрически автомобили ще ѝ донесе устойчиви печалби. Поради това тя възнамерява да се съсредоточи върху основните си дейности, включително производството на полупроводници и смартфони, и да работи с партньори предимно в тези области.

"След внимателен анализ и дискусии с клиенти, висшето ръководство на Samsung стигна до консенсус, че опитът за навлизане в утвърдения сегмент на електрическите автомобили не би бил правилен, както от гледна точка на рентабилността, така и на перспективите пред клиентите" - заявява източник на корейското издание, който запазва анонимност.

Както е отбелязано в изданието, световният пазар на електрически превозни средства вече е пренаситен с производители на батерии и части, които си партнират с автомобилни производители чрез съвместни предприятия или закупуват техните дялове. Освен това Samsung има малко опит в агресивното разширяване на бързоразвиващите се пазари.

Samsung разчита повече на производството на компоненти за външни клиенти, отколкото на производството на готови продукти. По-рано, по време на съдебния спор между Samsung и Apple, един от топ мениджърите на южнокорейската компания заяви, че тя иска да избегне конфликт на интереси с настоящи и потенциални клиенти. В този случай стартирането на производството на електрически автомобили от страна на Samsung може да навреди на евентуалното му сътрудничество с водещите играчи на този пазар, които са негови потенциални клиенти.