Благодарение на своята напълно нова и първа в своя клас алуминиева конструкция на купето британският модел е вече с 500 кг по-лек от своя предшественик. Това позволява да се постигне комбинация от спортен лукс и върховни офроуд възможности с впечатляващи CO2 - емисии, сведени до 194 г/км.
Дизайнът му го позиционира между Range Rover и Evoque. Моделът е с 62 мм по-дълъг от предишното поколение. Със своите 4850 мм той е по-къс от останалите 7-местни SUV - автомобили и повечето седани от сегмент Е. Междуосието е увеличено със 78 мм, което означава по-голямо пространство и по-лесен достъп на пътниците до багажното отделение.
Вижте снимки >>
Спортният дух е още по-силно изразен от плътния волан с по-малък диаметър, вертикалния скоростен лост, по-високо разположената централна конзола, регулируемото осветление и обгръщащите тялото седалки. „Спортното“ положение на тялото при шофиране напомня на позицията при Evoque. Пътниците от втория ред вече разполагат с 24 мм повече разстояние за коленете. Може да се поръча и трети ред седалки с опция за сядане 5+2. Те са електроуправляеми и се сгъват, за да осигурят плоска повърхност и да не се губи от вместимостта на багажника. Делението им е 50/50.
8-инчовият тъчскрийн дава на водача достъп connect and view (свържи и виж) до приложенията на неговия смартфон. Технологията Connected car му позволява да провери статуса на превозното средство чрез приложение на телефона, включително опции за проследяване на откраднат автомобил, спешни обаждания и функцията Land Rover Assist Call. В автомобила може да се инсталира и точка за Wi-Fi с широк диапазон, така че пътниците да разполагат с интернет връзка за смартфоните и таблетите си.
Въздушното окачване, пето поколение, осигурява до 115 мм регулярно движение – от най-ниската настройка (сега с 10 мм по-ниска, или 50 мм, за по-лесен вход и изход) до стандартната височина за офроуд пътища. Проектираната наново система за въздушно окачване и нейната нова междинна настройка от +35 мм означава, че режимът off-road може да се използва и при по-висока скорост (80 км/ч вместо 50 км/ч), което представлява ценна опция при дълги и неравни пътища.
Новият Range Rover Sport се предлага с избор между две системи 4WD. Едната е с раздатъчна кутия с две скорости с опция за ниските обороти с разпределение на въртящия момент 50/50 между предните и задните колела и възможност за 100% заключване. Алтернативата е с 18 кг по-лека и е с раздатъчна кутия с една скорост, с „Торсен“ диференциал, който автоматично разпределя въртящия момент към вала с най-голямо сцепление. Зададеното по подразбиране разпределение на въртящия момент 42/58 има за цел да даде предимство на задното задвижване за оптимална динамика на шофирането.
Изборът е между четири двигателя – 2 бензинови с турбокомпресор (5.0-литров V8 с 510 к.с. и нов 3.0-литров V6 с 340 к.с.) и два дизелови (3.0-литров TDV6 с 258 к.с. и SDV6 с 292 к.с.). По-късно тази година към тях ще бъде добавен и мощен 4.4-литров дизелов агрегат SDV8 с мощност 339 к.с. Освен това през 2013 г. ще може да се поръча и високоефективен дизелов хибриден модел, чийто доставки ще започнат през 2014 г.
Всички мотори са съчетани с усъвършенствани автоматични 8-степенни предавателни кутии ZF 8HP70 с електронно управление.
Новият модел е проектиран и разработен в центровете на Land Rover във Великобритания и ще излиза от завода в Солихъл. Продажбите започват през третото тримесечие на 2013 г.

Агенция Speed-Press