Коментари - Вече има 14 електромобила с пробег от над 450 км | Авто.dir.bg
Коментари
Въпреки, че харесвам идеята за коли на ток, не мога да си кривя душата. Вчера пътвуах Бургас->София и попаднах в задръстване на магистралата поради подпалил се камион. Прекарах 2 часа в него, с което пътуването ми се удължи с 2 часа и стана общо 6. Понеже задръстването беше 10км дълго, има сериозен шанс докато излезеш от него да си с батерия на 0%. Ако пък остане нещо след постоянното тръгни-спри, то това означава вместо 6 часа, да пътуваш 7 (един за дозареждане). А ако имаш малки деца или бързаш за работа/полет/или нещо друго, дори да искаш, не можеш да натиснеш на 140, защото електричката ти, имаша параметри на супер кола, ще лапне дозареденото и ще трябва пак да спираш и да се оръсиш на обществена зарядна станция. Общо взето електричките са коли изключително за богаташи, каращи градско и зареждащи у дома. За да се промени това, трябва: или да им се удвои пробега, или да им се намали теглото наполовина или да се съкрати времето за зареждане наполовина (макар да е досадно да зареждаш на всеки 150-200км.) или цената им да е по-ниска от тази на ДВГ. Тогава чак ще имат смисъл.
Ето най продължителният тест WLTP class 3 WLTC class 3 test cycle Low Medium High Extra high Total Duration, s 589 433 455 323 1800 Stop duration, s 150 49 31 8 235 Distance, m 3095 4756 7162 8254 23266 % of stops 26.5% 11.1% 6.8% 2.2% 13.4% Maximum speed, km/h 56.5 76.6 97.4 131.3 Average speed without stops, km/h 25.3 44.5 60.7 94.0 53.5 Average speed with stops, km/h 18.9 39.4 56.5 91.7 46.5 Minimum acceleration, m/s2 -1.5 -1.5 -1.5 -1.44 Maximum acceleration, m/s2 1.611 1.611 1.666 1.055 обърнете внимание колко е средната скорост на движение за целият тест няма съществено значение дали са включени спиранията или не. 360 км да приемем далеч по -благориятният вариант означава почти 6 часа София Бургас. Още трябва за масовите ел. автомобили. За този който има време може и с велосипед да го пътува , ако иска.
Всички знаем вица за разликата между теорията и практиката - 300 000 лева срещу две кYPви и един дърт педе ... На теория тръгваш от София с пълна батерия и на Кауфланд до МОЛ Варна зареждаш. На практика пътят София - Варна далеч не е магистрала и е доста далеч от идеалните условия, при които ще стигнеш без дозареждане. На практика при нормална употреба, някъде преди Търговище ще търсиш генератор ...
Абе къде сте тръгнали с тия изгъзици извън града ? Тия коли само в града, където има зарядни станции.... А и да, много са хубави, само дето са леееееко по-скъпи от кола на газ, която минава 100км с 7-10лв и по-основното: не струва 100к лв. Като станат на по-поносими цени може и да се наложат...в момента -> не виждам как, ако ще и 203497км да минават с едно зареджане.
Мой познат работи за рено и аз много се бях навил да взимам електричка. Говорих с него и той ми каза следното - без значение кой какво пише, дадените километри ги раздели наполовина - това ще ти е реалният пробег, защото лятото искаш климатик, зимата искаш топло. Освен това при екстремни температури (разбирайте студено и горещо), пробегът ще е по-малък, отколкото през дните, в които температурата е примерно коло 20С. От друга страна зареждането на станция е скъпо и е сравнимо с това на бензинов или дизелов автомобил, и е доста по-бавно. Може да си монтираш такава у дома, само дето толкова ще се оръсиш, че просто е безсмислено да се прави такава инвестиция. Може и от контакта, ама има да чакаш... А от всички (към този момент) автомобили, тесла са най-доброто, което може да вземеш. Т.е. с две думи - нещо като гъзария, която не ти е по-евтина, но пък рискуваш да ти трябва репатрак, ако ти свърши тока на по-дълъг път.
Има стандарт за измерване на тези км. Не помня точните числа, но са долу-горе такива: 50-55% градско, 25-30% извънградско, 15-20% магистрала. Разбирайте много с 50 км/ч, доста по-малко с 90 км/ч и най-малко със 130 км/ч. При това при определена температура на въздуха. Магистралата София-Бургас е 360 км. Не съм сигурен, че с някой от тези автомобили може да се измине без зареждане 15-20 км градско плюс 360 със 120 км/ч (айде да не се лакомим за 140). С 80 по магистралата може и да стане. А Варна е пълна утопия.
Коклото и да е странно Варна в момента е по-възможна с нормално каране, заради малкото магистрала до там. Иначе София-Варна е 441 от табела до табела ... така, че реално е 460-470км
Първо, статията е абсолютно неточна. Има много повече автомобили с пробег над 600 км. Аз карам такъв. Пък вашия коментар е доста смешен :D София - Варна го минавам без да зареждам. София - Бургас, стигам на 25%. Средна скорост 120км/ч. Но така е, като коментират палячковци дето карат ДВГ и нямат реална представа за нещата.
Колегата ми кара Е-Кона. Семейството им с две деца + багажа, на магистралата София - Бургас със 140км/h и нa Стара Загора слизат от нея с 5% батерия за да стигнат до бърза зарядната станция и така от 2019та, когато купиха колата от Хюндай! Много ми е интересно с каква марка автомобил сте, защото аз със 120 ще си скъсам нервите да карам но да ми останат 25% значи батерията ви е поне 90KW !
"На теория те биха могли да изминат разстоянието от София до Варна по магистрала Хемус. То е 441 километра." По-точно е да се каже - теоретичната магистрала Хемус!
Вече има 14 електромобила с пробег от над 450 км
Пробегът винаги е бил разглеждан като ключов фактор за електрическите превозни средства.
Обратно в новината