Коментари - Trabant става на 60 години | Авто.dir.bg
Коментари
Пода не гниеше. Но на моя бях свалил веднъж седалките и го намазах със феролит и така изкара 10 години. Единствения проблем с гниенето както казах е магарето отпред. Това е квадратния фланец точно под ресора отпред в средата. Изпуснеш ли го да изгние беше кофти за кърпене. А иначе и сега държиме с брачеда два трабанта да ходим по съборите.
Велика кола :). Спомням си първите години, когато ходихме до Кръстова гора и малко след Лъки повечето джипове 4/4 сдаваха багажа по пътя. Трабантите пердашеха като всъдеходи, че чак и до самият храм стигаха. Правя това уточнение, защото след с. Борово дълго време пътя беше чакъл, кал и пясък.
Всъщност пак са писали общи приказки. Картонени са само калниците и тавана, Всичко друуго е ламарина и гние ако не го бодисваш веднъж на 5 години профилактично. Особено магарето отпред дето държи двигателя. А иначе уникална за времето кола дето минава на всякъде. Елементарна и проста за поддръжка. Само сменяш свещи и отвреме на време чукчета и наковални.
В Цвикау, завода на Трабант беше покрай ж.п линията, близо до централната гара. Там, по протежение на оградата имаше открити навеси, където купетата на трабитата бяха наредени в два три реда, едно върху друго - все едно, че бяха варели ...
Най-великиат Трабант видях през 80-та - охрана на Стената. Военен, зелен - нещо, като джип, с брезентов гюрук и най-страхотното - на мястото на вратите имаше нещо, като това на американските вилиси и беше преградено със синджир с кука за закрепване. Гледката с двамата граничари, накичени с каски и АК в него беше неописуема.
За проходимост също, няма равна. Лятото ходехме за боровинки с един адаш по Балкана над Троян. Доста практично решение за времето си. Само мили спомени.
Имах трабант и кефеше много да го карам Помня как карах с 120 и пушеше целия път зад мен, много добра машинка Е ... сега карам lexus и toyota suv по 300 к.с всяка
Изключително забавна кола беше трабантът. От шофьорското място човек можеше да се пресегне да си избърше задното стъкло от запотяване.
В същност първият Трабант е с мощност 19 к.с. Но това са дтайли. Първата ми кола беше Трабант и си имам много хубави спомени с нея. За онова време и за тогавашната ни действителност си беше супер. Сега и се подиграват предимно хора, които нямат идея за какво се отнася. Дори и прословутият облак дим се носеше основно от тези, които наливаха повече масло от предписаното (понякога и от най долнопробно 4-тактово за Москвичи). В последните двайсетина години карам нови коли. И в момента съм на шестмесечна високотехнологична кола пълна с всякакви глезотии. Естествено, че не я сравнявам с Трабанта, но честно казано, ако имаше кой и как да ми поддържа един в добро състояние бих си го гледал и карал от време на врем за емоция.
Trabant става на 60 години
"Картоненият" социалистически автомобил навърши 60 юбилейни години.
Обратно в новината