HX1 e проектиран като еднообемен модел с уникални пропорции: нисък (1,373 м), широк (1,990 м полезна широчина) и дълъг 4,954 м.
Вижте снимки
Четирите врати с обратно отваряне, във вид на полукрило, предлагат много удобен достъп до купето на HX1.  Купето е конструирано така, че да предложи максимално удобство на двамата пътника на последния ред. При необходимост, двете сгъваеми седалки, които се прибират зад предните, могат да оформят среден ред. Това решение е познато от прототипа HR1 (Автомобилен салон Париж 2010), припомнят от компанията.
Прототипът използва технологията HYbrid4, новаторска архитектура на механиката, въведена в гамата Peugeot от 3008 HYbrid4, който е първият в света хибриден дизел. Тя ще бъде приложена и в 508 RXH.
Принципът на HYbrid4 e прост и оригинален : двигател с вътрешно горене, който задвижва предните колела, и електрически двигател отзад. По този начин, 4-те колела могат да бъдат движещи, когато двата двигателя работят едновременно, за по-голяма сигурност и по-добро сцепление с пътя в екстремални условия. Също така, технологията позволява, при ниска скорост, да се използва режимът "0 емисии" или изцяло електрическо задвижване.
Под предния капак на HX1, двигателят с вътрешно горене е 2.2 л HDi 150 kW (204 к.с.), с автоматична 6-степенна скоростна кутия, комбинация от високия клас на гамата 508, а именно версията GT. Електрическият двигател е с мощност 70 kW (95 к.с.), с което общата мощност достига 220 kW (299 к.с.).