Първоначално данъчната отстъпка бе определена на 7500 долара за едно превозно средство, но най-новите насоки, публикувани от Министерството на финансите показват, че много от компаниите ще получат едва наполовина на тази сума, информира Асошиейтед прес, позовавайки се на съобщение от министерството на финансите на САЩ, предава БТА.

По-строгите изисквания, които фирмите трябва да покриват спрямо Закона за намаляване на инфлацията, могат ще стопират навлизането на електрическата мобилност на автомобилния пазар като цяло и да забавят амбициозната цел на Белия дом 50 на сто от новите автомобили, продадени в САЩ, да са задвижвани от електричество до 2030 г.

Администрацията на Байдън признава, че по-малко подобни превозни средства ще отговарят на условията за данъчни кредити в краткосрочен план заради новите правила, които определят стандарти за това откъде идват частите и суровините за батерийните клетки на автомобилите. С течение на времето повече електромобили би трябвало да се произвеждат в САЩ, създавайки вътрешна верига за доставки и повече местни работни места. По този начин ще се сложи край на зависимостта от китайския внос на части и минерали, който сега е доминиращ, обясняват още от американската администрация.

Електрическите превозни средства сега струват средно над 58 000 долара, според фирмата за анализи от брашна "Кели Блу Бук" (Kelley Blue Book), цена, която не е достъпна за много домакинства в САЩ. Данъчните кредити са предназначени да намалят цените и да привлекат повече купувачи.

Ако искате да закупите електромобил и настоявате да получите пълния данъчен кредит от 7500 долара, по-добре действайте бързо, пише още АП. Федерална данъчна служба на САЩ изброява над тридесет електрически или плъгин хибридни модела, произведени в Северна Америка, които сега отговарят на условията. Някои от тях обаче вече няма да се класират или ще получат само половината от първоначално обявения максимален данъчен кредит, след като новите правила влязат в сила на 18 април.

Те ще ограничат процента на компоненти за батерии, както дела на минералите, идващи от страни, които нямат споразумения за свободна търговия със САЩ.

Тази година най-малко 40 процента от суровините използвани за производство на батерии трябва да бъдат добити, преработени или рециклирани на територията на САЩ или страните, с които имат търговски сделки. Предвижда се този дял да нараства с по 10 процента всяка година, докато достигне 80 процента след 2026 г.

Освен това най-малко половината от тези части, разглеждани като паричен обем, трябва да бъдат произведени или сглобени в Северна Америка от настоящата година. Това изискване нараства до 60 процента през идната година, и расте с по 10 процента на година, докато достигне 100 процента след 2028 г.

В новите насоки е записано още, че "новодоговорените споразумения за критични минерали" – като това, което САЩ постигнаха наскоро с Япония, както и това договорено с Европейския съюз, ще се считат за еквивалентни на споразумения за свободна търговия по отношение на допустимостта за субсидията, добавя в. "Файненшъл таймс". Очаква се това решение да бъде посрещнато с облекчение от властите в Токио и Брюксел, които нямат одобрени от Конгреса споразумения за свободна търговия със САЩ.