Осмото поколение на Volkswagen Golf беше представено през 2019 година. Неотдавна моделът беше обновен, а сега стартира серийното производство на новия Golf в завода на Volkswagen във Волфсбург. Първият автомобил от обновеното осмо поколение на модела слезе от поточната линия в петък в зала 12 на завода във Волфсбург. Това беше Golf Style в цвят син металик и се случи малко над 50 години, след като беше сглобен първият сериен Golf през 1974 г.

"Golf е в сърцето на Volkswagen от половин век, предлагайки достъпна мобилност за всички на най-високо техническо ниво. Golf непрекъснато се адаптира към нуждите на клиентите, като по този начин се превърна в световен бестселър - произведен във Волфсбург. Точно това надграждаме с новия еволюционен етап, с още по-висока ефективност, комфорт и качество и нова концепция за работа. Golf не може да бъде по-добър от това", каза Томас Шефер, изпълнителен директор на Volkswagen.

Снимка: Volkswagen

През последните пет десетилетия основният завод на Volkswagen във Волфсбург в известен смисъл се превърна в душата на глобалното производство на Golf. Над половината от повече от 37 милиона модела на този бестселър на компактния клас, продадени до момента - средно 400 000 бройки годишно, са сглобени в основния завод. Това включва Golf в своето осмо поколение, с различни производни като Golf Variant и Golf Sportsvan, както и широка гама от модели и задвижвания.

Новият Volkswagen Golf се разпознава лесно по модифицираната предница. Визуално характеристиките включват новите интелигентни LED матрични фарове, които имат нов високоефективен основен лъч с много голям обхват. За първи път в европейския модел логото на Volkswagen в радиаторната решетка също е осветено, а триизмерните LED задни светлини също получиха нов дизайн, както в Golf, така и в Golf Variant.

Снимка: Volkswagen

Интериорът разполага с ново поколение информационно-развлекателна система с още по-бързи процесори, 12,9-инчов сензорен екран и интуитивна структура на менюто. Сензорните плъзгачи за контрол на температурата и силата на звука вече са осветени. Най-новите цифрови инструменти също са винаги на борда като стандарт.

Нов е и мултифункционалният волан с лесни за използване бутони и гласовият асистент IDA с интегрирана функция ChatGPT, който може да се използва не само за управление на функции като климатична система, телефон или навигационна система, но и за достъп до онлайн информация по практически всяка тема - от подробности за менютата до въпроси с общи познания.

Снимка: Volkswagen

По отношение на гамата на задвижването, в допълнение към доказаните, ефективни TSI, TDI и eTSI меки хибридни задвижвания, актуализацията на Golf предлага и два нови plug-in хибрида с електрически пробег от над 100 км и комбиниран пробег от около 1000 км, както и функция за бързо зареждане с постоянен ток.

Най-големият завод за производство на автомобили на Volkswagen Group имаше още един повод за празнуване и тази седмица. Само няколко дни преди новият Golf да влезе в производство, фабриката отпразнува 48-милионния автомобил, слязъл от поточната линия. Никой друг автомобилен завод в световен мащаб не е произвел толкова много превозни средства, колкото фабриката във Волфсбург. Юбилейният модел също беше Golf. Моделът в ураново сиво вече е на път към клиент в Обединеното кралство.

Снимка: Volkswagen

"48 милиона е впечатляваща бройка, която никога не би била възможна без мотивирана и квалифицирана работна сила", каза Юрген Махнкопф, заместник-председател на Генералния и груповия работнически съвети. "Нашите служители са вложили сърцето и душата си във всяко едно превозно средство, което е било произведено тук през последните 50 години".

С производствен обем от около 20 милиона автомобила, Golf е най-произвежданият модел в завода. Второто място е за Beetle, с почти 12 милиона бройки, произведени във Волфсбург между 1945 и 1975 г. Tiguan сега заема трето място, с малко под 3,5 милиона модела, слезли от поточните линии от началото на производството през 2007 г. Той изпревари Polo, чието производство на повече от 3 милиона единици започва през 1975 г.

Снимка: Volkswagen

"Връзката между Golf и завода във Волфсбург е доста уникална: Волфсбург е Golf - и Golf е Волфсбург", каза управителя на завода Райнер Фесел. "Като екип сме планирали щателно началото на производството през последните седмици и месеци. Сега се радваме, че скоро ще видим новия Golf по пътищата".