Скоростната кутия е 6-степенна с два съединителя, предоставящи комфорт и бързина при смяната на предавките.Powershift е разработена от Volvo Cars съвместно с партньорите им от Getrag. Powershift работи на принципа на две паралелни механични предавателни кутии. Има два мокри съединителя, които работят независимо един от друг. Единият от тях контролира нечетните скорости (1-ва, 3-та, 5-а и задна), докато другият отговаря за четните предавки (2-ра, 4-та и 6-а). Двата съединителя работят, като се редуват - единият се включва при изключването на другия. Това означава, че в същия момент когато двигателят получи пълна мощност и максимален въртящ момент при първа предавка, втората предавка е вече в готовност да се включи. А когато втора предавка е вече активна, третата е подготвена и т.н. По този начин е налице непрекъснат поток от мощност без пауза в доставянето й и без загуба на въртящ момент. Това от своя страна води до извънредно бързи и плавни смени на предавките при поддържане на ускорение по време на самия процес на превключване. Освен за комфорта при смяна на предавките и безупречното поведение, Powershift допринася и за значително по-нисък разход на гориво. При тестовете на Volvo трансмисията е показала около 8% намален разход на гориво в сравнение с конвенционална автоматична трансмисия.Настоящата версия на Powershift е създадена за въртящ момент до 450 Нм. При моделите Volvo C30, S40 и V50, за които е конструирана, Powershift е съчетана с двулитровия четирицилиндров турбодизелов двигател с мощност 136 к.с. и 320 Нм въртящ момент.