На церемонията присъства министърът на екологията, устойчивото развитие и енергетиката Сеголен Роаял, предава ТАСС, цитирана от БГНЕС.

Министър Роаял изрази надежда, че „тази технология ще предизвика интереса и на други държави”. По време на световната конференция за климатичните промени в Маракеш през ноември този проект беше представен и заинтересува Китай, Мароко и африкански държави.

Роаял посочи, че използването на повърхността на магистралата за разполагане на пана, които превръщат слънчевата енергия в електричество, дава възможност за освобождаване на допълнителни терени за селско стопанство.

Вижте как изглежда слънчевият път >> >> >>



Експерименталният участък е в Нормандия в района на градчето Турувр. В експлоатация е пуснат един километър от трасето, върху който са поставени слънчеви батерии с обща площ 28 кв. км.

Външно панелите приличат на блокчета от твърд тъмен каучук.

Проектът е финансиран от държавата с 5 млн. евро и се очаква да произвежда електричество, достатъчно за осветяване на селище с 5000 жители.

Министър Роаял съобщи, че планът за развитие на „слънчеви пътища” във Франция ще бъде одобрен догодина и предвижда създаване на участъци с такова покритие върху 1000 км. пътища през следващите 5 години.

Слънчеви батерии, използвани като пътно покритие, за пръв път се появиха преди 2 години в Холандия, където откриха вело алея, използвана всеки ден от около 2000 души.

Експериментът показа, че през зимата повърхността се износва твърде бързо. Този недостатък вече беше преодолян от холандските специалисти.

В Германия смятат да създадат първия експериментален участък на „слънчев път” в околностите на Кьолн.