В Германия започна производството на DS 4 Hybrid
Новата хибридна система с бензинов двигател, електромотор и самозареждаща се батерия намалява разхода на гориво с 40%
В завода на Opel в Рюселсхайм започна производството на новия DS 4 Hybrid. За да се гарантира качеството на бояджийските роботи, процесите се следят от високочувствителна система от камери, която проверява отделните слоеве боя и прецизно открива нередностите. Преди доставката всяко превозно средство също се подлага на тестове, за да се изключат например досадни шумове.
Вижте кадри от производствения процес в завода >> >> >>
Новият DS 4 Hybrid се предлага със задвижване от хибридната система със самозареждаща се батерия, която при идеални условия в градски цикъл може да се спести до 39% гориво. Хибридната система се състои от 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с максимална мощност 136 к.с. и 230 Нм максимален въртящ момент, и 48-волтов електромотор с мощност 28 к.с. и 55 Нм, който е вграден в 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Мощността на хибридната система е същите 136 к.с., тъй като електромоторът работи само при ниски обороти, когато двигателят с вътрешно горене е все още далеч от максималната си мощност. Капацитетът на батерията е само 0,9 кВтч, така че не е предвидена възможност за зареждане от контакт. Възможността за движение на изцяло електрическа тяга гарантира много тиха работа и несравним комфорт с извънредно плавно и динамично движение пътуване.
При използване за пътуване по кратки маршрути от няколко километра в градски условия, хибридната система дава възможност за използване на изцяло електрическа тяга през повече от 50% от времето за пътуване и до 39% по-нисък разход на гориво. Времето за ускорение от място до 100 км/ч е намалено от 11,6 на 10,4 секунди.
Новият DS 4 Hybrid отбелязва и дебюта на новите нива на оборудване, които DS Automobiles предлага от 2024 г. Гамата включва двете нива Pallas и Etoile, всяко от тях с по два специфични пакета допълнително оборудване. Външният дизайн е идентичен и за двете изпълнения и се откроява с изпускателни тръби в блестящо черно и специални 19-инчови джанти. Комфортът в купето се осигурява от ламинираната шумоизолация на предните странични стъкла и системата за пречистване на салона и за контрол на качеството на въздуха в допълнение към двузоновата автоматична климатична инсталация.
На българския пазар DS 4 се предлага с бензинов двигател със 130 к.с., като цената му започва от 69 256 лева. Следва го дизеловият варинат също със 130 к.с. и цена 71 806 лева. Най-скъп в гамата на модела засега е DS 4 Plug-in Hybrid с 225 к.с. на цена от 92 448 лева. В завода в Рюселсхайм започна и подготовката за производството на напълно електрическия DS 4 E-Tense, който ще бъде най-скъп.