Съобщението бе направено от директора по развитието Мицухиса Като в интервю за германското специализирано издание "Auto Motor und Sport", предаде ДПА, цитирана от БТА.

Бензиново-електрически версии на модела от среден клас Prius и по-малкия Yaris вече са достъпни, но при градските ултра компактни коли досега не е използвана зелената технология.

Вижте снимки на новото Aygo >>

"Целта ни е в средносрочен план да предложим хибриден модел във всички сегменти. Ще трябва обаче допълнително да намалим разходите, за да приложим тази технология при най-малките коли", отбелязва Като.

Инженерът е убеден в превъзходството на хибридите, използващи комбинация от двигател с вътрешно горене и електрически мотор, в сравнение с изцяло електрическите автомобили или пък захранваните с електричество от водородни горивни клетки.

"За повечето приложения най-добро е хибридното задвижване", казва представителят на Toyota.

В момента новото Aygo се предлага единствено с 1.0-литров бензинов двигател с мощност от 68 к.с., който може да бъде комбиниран с 5-степенна ръчна или автоматична x-shift трансмисия.