Foxconn представи два нови модела, насочвайки се към амбициозната цел за завоюване на добра част от пазара на електрически превозни средства, съобщи Блумбърг,, цитиран от БТА.

На събитие в Тайпе компанията, листната на китайските и тайвански фондови пазари под наименованието Hon Hai Precision Industry Co, представи прототип на кросоувър, наречен Model B, както и пикап Model V.

72-годишният основател на Foxconn, Тери Гоу представи Model B, като лично го закара до сцената. Пикапът "Модел Ви" ще се произвежда в Тайван, Тайланд и САЩ, заяви Гоу.

Опитът на Foxconn в управлението на веригите за доставки му дава предимство при разработването на нови бизнес модели по-бързо от конкурентите си, обясни Йънг Лю, председател на компанията. Запитан кога производствените обеми на тайванската компания ще надминат тези на американската марка Tesla, той отговори, че се надява един ден Foxconn да произвежда автомобили за американския гигант.

Foxconn се надява да възпроизведе модела, по който се разви бизнесът му за сглобяването на електроника. Тя се стреми да създава електромобили за други марки, изграждайки моделите на база на вече съществуващо шаси, и надграждайки го, без да има планове да продава превозни средства под собствената си марка.

Технологичният производител има за цел да произвежда почти половината от всички електрически превозни средства, продавани в световен мащаб в дългосрочен план, обяви също така Лю, цитиран от "Файненшъл таймс".

По думите му към момента тайванският производител държи около 40-45 процента от световния пазар на договорна електроника, особено при персоналните компютри и мобилните телефони.

"Надяваме се, че можем да постигнем същото като в сектора на информационните и комуникационни технологии", каза Лю за пазара на електромобили.

Тайванската група, чийто приходи достигнаха 215 милиарда долара през миналата година, си партнира с производители на автомобили и стартъпи от бранша, в търсене на клиенти.