Настоящото поколение на Suzuki Vitara се появи преди 10 години и оттогава е претърпяло само една актуализация през 2018 г. Продажбите на Vitara не само че не намаляват, а дори в някои страни се наблюдава засилен интерес към модела. Затова компактният SUV все още няма да се пенсионира, а от Suzuki са подготвили още един фейслифт и множество подобрения. Обновената Vitara е представена в Европа, тъй като се произвежда само в завода на Suzuki в Унгария.

Предната част на Vitara е променена, като осигурява по-впечатляващ външен вид. Радиаторната решетка в цвят пиано лак и заострените фарове изглеждат по-динамични, а предните калници са по-изваяни. Цветовата палитра включва пет едноцветни и пет двуцветни екстериорни покрития. Нови в гамата са елегантната двуцветна каросерия с основен цвят перлено синьо Sphere с покрив в черен перлен цвят металик Cosmic и едноцветната каросерия в перлено тъмно сиво металик Titan.

Снимка: Suzuki

Интериорът на новото Suzuki Vitara предлага множество отделения за съхранение, но изглежда до голяма степен по същия начин като настоящия модел. Като опция се предлага панорамен плъзгащ се покрив. В средата на таблото е поставен нов 9-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Системата поддържа безжична и кабелна интеграция на смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto.

С фейслифта своето място във Vitara намира приложението Suzuki Connect. Приложението за смартфон и свързаните с него услуги позволяват на водача да наблюдава своя автомобил от разстояние, да получава известия за текущото му състояние или да намира колата, ако е забравил на кое място е паркирал своята Vitara. Функцията за географско зониране също е част от обхвата, като собственикът се информира, когато превозното средство напусне предварително определена зона.

Снимка: Suzuki

Пет ключови функции за безопасност са актуализирани като част от обновяването на модела. Новият активен асистент на спирачките, базиран на двоен сензор, предлага по-голям обхват на откриване от предишния модел. Следователно обектите могат да бъдат разпознати дори по-рано. Системата регистрира други превозни средства, мотоциклети, велосипедисти и пешеходци, дори когато те не са директно пред автомобила, но и когато пресичат пътя или се приближават по диагонал например. По този начин, освен всичко друго, могат да се предотвратят инциденти в кръстовищата при ляв завой.

Вградена в арматурното табло камера следи очите и лицето на водача. Ако системата открие признаци на умора или разсейване на шофьора, тя издава предупредителен тон и предупредително съобщение на арматурното табло. Адаптивният круиз контрол облекчава водача при по-дълги пътувания. Системата използва радар с милиметрови вълни и камера за измерване на разстоянието до автомобила отпред и ускорява или забавя Suzuki Vitara, ако е необходимо. Ако пътят е чист, се поддържа текущо зададената скорост. Системата е свързана и с разпознаване на пътните знаци, за да помогне на водачите да се придържат към обявените ограничения на скоростта.

Снимка: Suzuki

Когато адаптивният круиз контрол е активиран, асистентът за поддържане на лентата помага на водача да задържи безопасно автомобила в средата на лентата. Ако пътната маркировка е неясна, системата използва информация от лентата на автомобила отпред.

Системата за разпознаване на пътни знаци от камерата ги показва на информационния дисплей на водача. Ако определената максимална скорост бъде превишена, мига символ, а ако лимитът е трайно превишен, се чува и звуков сигнал. Ограничителят на скоростта ограничава скоростта на автомобила до зададената от водача скорост. Функцията може да се използва и заедно с разпознаване на пътни знаци. Тогава предписаната в момента максимална скорост ще се спазва автоматично.

Снимка: Suzuki

За задвижването на обновената Vitara продължава да се предлага 1,5-литровият 4-цилиндров бензинов двигател 1.5 DualJet, свързан с високоефективна пълна хибридна система Full Hybrid. Бензиновият двигател е с мощност 102 к.с. и работи с двойно впръскване за по-голяма ефективност, като се поддържа от електрически мотор с мощност 33 к.с., който може временно да задвижва Vitara самостоятелно. Сумарната мощност на хибридната система е 116 к.с., а задвижването е съчетано с 6-степенна автоматизирана механична скоростна кутия AGS.

Други системни компоненти включват 140-волтова литиево-йонна батерия и стартер-генератор, който не само осигурява енергия за чисто електрическо шофиране, но също така се намесва в процесите на превключване, което води до по-плавно ускорение. При забавяне и движение по инерция, генераторът зарежда батерията.

Снимка: Suzuki

Обновената Vitara се предлага опционално с 1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател с мощност 129 к.с., който е съчетан с 48-волтова мека хибридна система и с 6-степенна механична скоростна кутия. И двата варианта на двигателя се предлагат като опция със задвижване на всички колела 4х4. Системата предлага четири режима на шофиране 4WD: Auto, Sport, Snow и режим Lock, които могат да бъдат избрани с въртящ се бутон на централната конзола.

Очаква се фейслифтът на Suzuki Vitara да бъде пуснат в продажба през лятото на 2024 г. Цената и вариантите на оборудване ще бъдат обявени на по-късен етап. Настоящият модел се предлага на цени от 50 990 лева за 1.4 BoosterJet и 58 990 лева за 1.5 Full Hybrid.