След дълга поредица от скици, видеоклипове и детайли от екстериора, чехите от Skoda най-накрая показаха новия компактен електрически кросоувър Elroq. От днес новият модел може да се поръчва при европейските дилъри. Предполага се, че Elroq ще стане най-популярният електрически автомобил на Skoda, но премиерата му е важна не само поради тази причина.

Вижте новата Skoda Elroq  >>  >>  >>

Пред нас е първата серийна Skoda с дизайн в новия корпоративен стил Modern Solid (Модерен и Солиден, анонсиран преди две години и половина) и с предна част, която се характеризира с двуетажна осветителна техника и единична ивица по цялата ширина на предницата. Първата версия First Edition я има и тя също свети. Марковото лого на Skoda е изчезнало отвсякъде - на предния капак, на капака на багажника и на волана на Elroc има само голям надпис с името на марката Skoda.

Снимка: Skoda

Новата Skoda Elroq е електрически роднина на познатия кросоувър Skoda Karoq, който засега остава в гамата. Габаритните размери на Elroq са дължина 4,49 метра, ширина - 1,88 метра височина - 1,63 метра и междуосие 2,77 метра, което обещава простор в кабината. Пътният просвет е 186 мм.

Инженерите обещават добра аеродинамика с коефициент на челно съпротивление Cd е от 0,26 до 0,28, в зависимост от версията. Колелата с оптимизиран дизайн са с диаметър от 19 до 21 инча и също подобряват аеродинамиката. Предлага се и пакетът Sportline, който включва черен декор, по-голям спойлер на капака на багажника, матрични фарове, анимирани мигачи, по-твърдо спортно окачване с 15 мм по-малък просвет отпред и 10 мм отзад, както и прогресивно кормилно управление.

Снимка: Skoda

Електрическият кросоувър Skoda Elroq е базиран на изцяло модулната платформа MEB на Volkswagen с предно окачване тип McPherson и многораменно окачване отзад. Запазени са и характерните барабанни спирачки на задните колела. Гамата включва четири модификации, три от които със задно задвижване. Базовият модел на Skoda Elroq 50 с тегло 1874 кг има електрически двигател с мощност 170 к.с. и въртящ момент 310 Нм, а капацитетът на литиево-йонната батерия е 55 кВтч. Пробегът със заредена батерия е 375 км по цикъла WLTP.

Снимка: Skoda

Следващата версия на Elroq 60 е с мощност 204 к.с. и 310 Нм, а батерията с капацитет 63 кВтч трябва да е достатъчна за повече от 400 км. Максималната скорост и на двата варианта е 160 км/ч, а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е съответно 9,0 и 8,5 секунди. Третата версия на Skoda Elroq 85 е със задно предаване и с двигател с мощност 286 к.с. и 545 Нм, а във версията със задвижване на четирите колела Elroq 85x двата електромотора произвеждат общо 299 к.с. Този модел на кросоувъра е оборудван с батерия с капацитет 82 кВтч и може да ускори до 180 км/ч и да измине повече от 560 км със заредена батерия.

Снимка: Skoda

Версията със задно задвижване достига 100 км/ч за 6,6 секунди, а за версията с два електромотора тази стойност все още не е оповестена. Автомобилите могат да се зареждат както от AC станции с мощност11 кВт, така и от бързи DC терминали. Двете по-малки версии могат да получат мощност съответно до 145 кВт и 165 кВт, а по-големите - до 175 кВт

Интериорът на кросоувъра Skoda Elroq е хармоничен баланс между модните решения и традиционализма. От една страна има компактен екран на инструментите, 13-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система, миниатюрен джойстик за управление на трансмисията и двуетажен централен тунел. За сметка на това има доста аналогови бутони и превключватели на предния панел и волана.

Снимка: Skoda

Вече в базовата версия има телематична система за контрол на някои функции от смартфон, автоматичен климатик, камера за задно виждане и редица електронни асистенти. Топверсията има девет въздушни възглавници. Новата Skoda Elroq има капацитет за съхранение от 470 литра, а със сгънат заден ред побира 1580 литра. В багажното отделение има рафтове, ниши, куки, под на две нива и други елементи от серията Simply Clever. Има и издръжлива мрежа за съхранение на кабела за зареждане, прикрепена към дъното на багажника.

Снимка: Skoda

Новата Skoda Elroq ще се произвежда в Чехия. Засега е обявено, че базовата версия ще струва 33 000 евро, което се равнява приблизително на 64 500 лева. Версиите със задно предаване на Elroq 50 и Elroq 85 ще бъдат първите, които ще бъдат пуснати в продажба в началото на 2025 г. Две други модификации ще последват след няколко месеца.