Shelby GT350 се завръща с мощност от 821 конски сили
Пистовата версия Shelby GT350R се предлага само 6-степенна механична скоростна кутия и увеличена мощност до 842 к.с.
Американската компания Shelby се зае самостоятелно с разработката на версията GT350. Точно преди 60 години, на 27 януари 1965 г., дебютира първият Shelby Mustang GT350. Сега Shelby представи суперколите Shelby GT350 и Shelby GT350R. Външно новото Shelby GT350 се различава от базовия Mustang с нов алуминиев капак с по-голям въздухозаборник, оригинална радиаторна решетка и нов сплитер на бронята. Отзад се е появил малък спойлер, но по желание може да бъде заменен с пълноценно крило.
Вижте новото Shelby GT350 >> >> >>
Също така като опция се предлага карбонов пакет и затъмняване на прозорците, като са предвидени различни степени на пропускливост на филма за различните състояния. Емблемите на Shelby са монтирани по цялата каросерия, но логата на Ford и на Mustang не са поставени никъде. Използвани са 20-инчови ковани джанти със специфични гуми за Shelby.
Интериорът е оборудван със седалки с кожена тапицерия и бродирано корпоративно лого. Подобна бродерия се намира на оригиналните подови стелки, а первазите са украсени със специални наслагвания. На предния панел има табелка със серийния номер. Лостът на ръчната скоростна кутия има оригинална топка. Основните характеристики на суперколите Shelby GT350 и Shelby GT350R са скрити под капака.
Предишният Mustang Shelby GT350 имаше 5,2-литров V-образен 8-цилиндров атмосферен двигател Voodoo, който вече не се предлага в новите версии на Mustang. Затова Shelby взе стандартния 5,0-литров V8-цилиндров атмосферен двигател Coyote V8 с мощност 487 к.с., който срещу доплащане може да бъде оборудван с механичен компресор.
В резултат на това мощността се оказа идентична с представения по-рано модел Shelby Super Snake. Мощността на двигателя е увеличена до 821 к.с. с компресор Whipple, изпускателна система Borla и по-ефективна охладителна система. Предлагат се и подсилени полуоски. Можете да изберете между 6-степенна механична или 10-степенна автоматична скоростна кутия. Окачването е с нови амортисьори, пружини и стабилизатори.
По същото време беше анонсирана и пистова версия на Shelby GT350R, в чиято подготовка участват специалисти от Turn Key Automotive. Този автомобил е оборудван с компресор и двигател 5.0 V8 по подразбиране, а мощността му е увеличена до 842 к.с., като се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия.
Окачването включва състезателни компоненти JRI, а спирачната система идва от Alcon Racing. Кованите джанти са завършени в златисто Gold Rush. Карбоновият пакет за каросерията е включен като стандартно оборудване. Предлага се само бял цвят на каросерията, но можете да изберете нюанса на характерните ивици. В интериора има защитна клетка, седалки Sparco с 4-точкови колани и състезателен таймер AiM Solo 2.
Това спортно купе може да се кара и по обществени пътища. Ще бъдат произведени само 526 екземпляра от Shelby GT350 и 36 броя от GT350R, тъй като толкова оригинални GT350 са произведени при дебюта си през 1965 г. Цената на купето GT350 с механичен компресор 109 999 щатски долара. Само специално оторизирани дилъри на Ford в САЩ ще продават суперколите Shelby GT350. Малък допълнителен тираж за пазарите отвъд океана е обещан на по-късен етап.