На автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен Renault представя петото поколение на популярния си модел Scenic, който се завръща в гамата на френската марка като електрически кросоувър и носи допълнението E-Tech Electric.

Renault следва плана за преминаване към изцяло електрическо бъдеще и неотдавна превърна Megane в електрически хечбек, а сега Scenic беше преосмислен и също получи задвижване на ток.

Снимка: Renault

Предишните четири поколения на Renault Scenic от представянето му през 1996 година досега бяха с формата на семейно ориентирани мултифункционални автомобили и докато новия електрически Scenic E-Tech Electric все още е проектиран според нуждите на семейството, той е стилизиран в духа на кросоувър или SUV вместо на миниван.

Вижте галерията със снимки на новото Renault Scenic E-Tech Electric  >>  >>  >> 

Петото поколение Renault Scenic е базирано на същата платформа CMF-EV като електрическото Renault Megane E-Tech Electric. Изцяло новият Scenic E-Tech ще се произвежда в завода на Renault в Дуе и ще бъде пуснат в продажба в Европа в началото на 2024 г. с избор от два задвижващи мотора.

Снимка: Renault

За задвижването на новия Scenic се предлага монтиран отпред електрически мотор в два варианта на мощност. Първият разполага със 170 конски сили и 280 Нм въртящ момент, като черпи енергия от батерия с капацитет 60 кВтч и може да предложи над 420 км автономен пробег в цикъла WLTP. При тази версия спринтът от 0 до 100 км/ч се постига за 9,3 секунди, а максималната скорост е 150 км/ч. Бързото зареждане може да се извърши до 130 кВт.

Втората версия на Scenic E-Tech е с по-мощен двигател, който генерира 220 к.с. и 300 Нм въртящ момент, като същевременно получава по-голяма батерия с капацитет 87 кВтч, която позволява пробег от над 620 км по цикъла WLTP. В този случай бързото зареждане е възможно до 150 кВт. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 8,4 секунди, докато максималната скорост е 170 км/ч. Теглото на Renault Scenic E-Tech с по-голямата батерия е 1842 кг.

Снимка: Renault

И двата варианта могат да се зареждат с променлив ток до 22 кВт. И двете никел-манган-кобалтови батерии са от LG и са съставени от отделни модули, които могат лесно да се сменят и ремонтират поотделно. В електрониката, батерията и електромотора на новия Scenic E-Tech няма редкоземни елементи. Ще могат да се избират четири различни нива на регенерация на спирачната енергия.

Размерите на новото Renault Scenic го определят като автомобил от C-сегмента с дължина 4,47 метра, широчина 1,86 метра и височина 1,57 метра, а междуосието от 2,78 метра означава, че новият кросоувър разполага с обширно вътрешно пространство за пътниците, въпреки сравнително компактните си габарити.

Снимка: Renault

Интериорът на новото Renault Scenic E-Tech Electric разполага с пет пътнически седалки и напълно равен под, както и места за съхранение, разпръснати в купето, с обем до 38,7 литра. Задният подлакътник има самостоятелно място за съхранение от 3,6 литра и включва сгъваеми стойки за смартфони или таблети, две поставки за напитки и два USB-C изхода.

Пред водача се намира така нареченият дигитален кокпит OpenR Link, който се състои от 12,3-инчов хоризонтален TFT екран зад волана и 12-инчов вертикален сензорен екран в средата на конзолата, който показва съдържание за над 50 приложения, включително Google Maps. Освен това е съвместим с Apple CarPlay и Android Auto, както с кабелна, така и с безжична връзка.

Снимка: Renault

Новият семеен модел се предлага с над 30 системи за подпомагане на водача и функции за безопасност, включително адаптивен круиз контрол, система за автоматично спиране и потегляне, както и система за центриране в пътната лента.

Обемът на багажник е 545 литра, а когато облегалките на задните седалки се разделят и се сгънат в отношение 40:20:40, товарният капацитет нараства до 1670 литра. Под пода на багажника има отделение за кабелите за зареждане на батерията.

Снимка: Renault

Новият Scenic е проектиран от самото начало с грижа за околната среда. Всеки компонент е изследван с оглед на възможността за рециклиране и има много използване на вторични материали.

Петото поколение на Scenic интегрира до 80% рециклиран материал за структурата на арматурното табло, 26% рециклирани материали за пилотската кабина, а за стелките и тапицерията са използвани съответно 97% и 99,5% рециклирани пластмасови бутилки. Renault планира да се откаже напълно от кожените тапицерии до 2025 г., а в новия Scenic няма такава.

Снимка: Renault

Панорамният стъклен покрив също е направен от 50% отпадъчен материал, докато 37% от всички метални компоненти на автомобила са направени от рециклирани материали. Капакът и вратите са до 40% от рециклиран алуминий, като Renault използва система със затворен цикъл, при която отпадъчният материал се сортира, уплътнява и изпраща обратно на доставчика, който го връща обратно в неговата производствена линия.