Кросоувърът с форма на купе Renault Rafale дебютира миналото лято и още в първите снимки беше открит почеркът на главния дизайнер Жил Видал, който дойде в Renault от Peugeot. Новото Renault Rafale е изградено на платформата CMF-C/D. Тази пролет в продажба беше пусната първата версия с хибридно задвижване E-Tech с мощност 200 к.с. и задвижване на предните колела. Сега се състоя дебютът на по-мощна модификация с 300 конски сили и със задвижване на всички колела 4х4.

Вижте Renault Rafale E-Tech 4x4 с мощност 300 к.с.  >>  >>  >>

Най-новата версия на Rafale E-Tech 4х4 300 има бензинов двигател с турбокомпресор, два електромотора и зареждаща се в контакта батерия, с която кросоувърът изминава до 100 км само на ток. Задвижването има три режима на работа - хибриден, електрически и E-save, при който бензиновият двигател се използва да зарежда батерията до 25% от нейния капацитет, така че при движение в града Renault Rafale да може да се движи единствено от електрическите мотори.

Снимка: Renault

Топмоделът Renault Rafale E-Tech 4x4 300 к.с. се предлага в две модификации - Esprit Alpine и Atelier Alpine, имената на които се свързват с дъщерната марка Alpine. Втората версия със закачлива и агресивна визия, се отличава със спортни акценти, като спойлерът на капака на багажника е боядисан в черно, поставени са джанти с диаметър 21 инча с гуми Continental, а върху каросерията са разпръснати лога на Alpine. Специалистите на Alpine са имали възможността да настроят шасито на кросоувъра със задвижване на всички колела.

Снимка: Renault

Монтирани са адаптивни амортисьори, по-твърди пружини, ограничители и стабилизатори. За версията Atelier Alpine е подготвено активно окачване, концептуално подобно на системата Magic Body Control на Mercedes-Benz. Под предното стъкло е монтирана камера, която разпознава пътната настилка и бързо променя настройките на шасито в зависимост от терена и скоростта на пътя. Кросоувърът разполага с напълно контролирано шаси 4Control Advanced със завиващи задни колела и нови настройки на стабилизиращата система и спирачките, като е добавена и рекуперация на спирачната енергия.

Снимка: Renault

Водачът разполага и с три различни режими на шофиране - Comfort, Dynamic и Sport, които могат да се управляват чрез централния сензорен екран на информационно-развлекателната система. Добавени са и нови функции на мултимедийната система с карти, способни да комуникират със задвижването за по-добро управление на батериите и по този начин винаги да се гарантира максимална ефективност на системата. Всички тези подобрения са въведени, тъй като този мощен Plug-in хибрид с дългото име Renault Rafale E-Tech 4x4 300 к.с. придоби не само задвижване на всички колела 4х4, но и значително увеличение на мощността.

Снимка: Renault

Спортният кросоувър е оборудван с електрическо задвижване, което се основава на същата хибридна схема на E-Tech със скоростна кутия без съединител. Предният електромотор развива мощност 70 к.с. и 205 Нм, а задният - 136 к.с. и 195 Нм. Бензиновият 1,2-литров 3-цилиндров турбодвигател е с увеличена мощност до 150 к.с. и 230 Нм, като има монтиран и стартер-генератор с още 34 к.с. и 50 Нм. В резултат на това общата мощност на хибридната система достига 300 к.с. Времето за ускорение от място до 100 км/ч е намалено от 8,9 секунди на 6,4 секунди в сравнение с хибрида с 200 к.с., а от 80 до 120 км/ч кросоувърът ускорява за 4,0 секунди вместо 5,6 секунди.

Снимка: Renault

Литиево-йонната батерия е с работно напрежение 400 волта и капацитет 22 кВтч. Според Renault това е достатъчно за изминаването на 100 км в чисто електрически режим, а пробегът в хибриден режим е 1000 км. Според производителя, разходът на гориво при заредена батерия е едва 0,7 л/100 км, а при напълно разредена батерия нараства до 5,8 л/100 км. Пълното зареждане на батерията ще отнеме 2 часа и 55 минути при максимална мощност от 7,4 кВт, а от 0 до 80% - за 2 часа и 10 минути.

Снимка: Renault

Продажбите на хибрида Renault Rafale E-Tech 4x4 300 к.с. в Европа ще започнат тази есен, като по същото време ще станат известни и цените. Във Франция Renault Rafale с предно задвижване и без възможност за презареждане струва от 45 000 евро.