Френската марка Renault представи новия си кросоувър по време на авиационно шоу в Париж. Новият модел представлява SUV-купе и носи името Rafale, което е вдъхновено от известния състезателен самолет C460, който постига рекорд за скорост от 445 км/ч през 1934 г.

Снимка: Renault

Дизайнът на Renault Rafale е много различен от този на братята Austral и Espace. Те нямат общи белези, а напротив - новото Renault Rafale по-скоро прилича на модел на Peugeot, отколкото да следва дизайна на Austral и Espace. Затова има логично обяснение.

Вижте как изглежда новото Renault >> >> >>

Новото Renault Rafale е първият модел, проектиран изцяло от щриха с молив на Жил Видал, ръководител на дизайна на Renault и бивш дизайнер на Peugeot. Той започва работата си по Rafale през есента на 2020 година, само няколко месеца след пристигането си в Renault.

Ако направим паралел между старите творения на Жил Видал и новото Renault Rafale, ще видим поразяващи прилики с Peugeot 3008 в предната част, както и с Peugeot 408 в профила и задната част на каросерията.

Снимка: Renault

Новото Renault Rafale е дълго 4,71 метра, широко е 1,86 метра, високо е 1,61 метра, а междуосието му е дълго 2,74 метра. На тавана има огромен панорамен стъклен покрив с размери 1,47 метра на 1,12 метра, който може да бъде напълно прозрачен или непрозрачен, както и настройка за комбинация между предната и задната част.

Наклоненото задно стъкло под ъгъл 17 градуса е позволило на дизайнерите да спестят поставянето на задна чистачка. Спойлерът в продължението на покрива е извит по средата, за да подобри циркулацията на въздушния поток. Формата му много напомня на "котешките уши" на 408, което отново е намигване към Peugeot.

Снимка: Renault

Новото Renault Rafale използва свежия дизайн на предната решетка и новия матричен LED светлинен подпис на наскоро обновеното Renault Clio. Оригиналната радиаторна решетка на новото Renault Rafale е съставена от множество малки ромбове, които създават триизмерна визия около емблемата.

Новото SUV-купе се предлага във високото оборудване Esprit Alpine. Новият Rafale получава ексклузивни цветове като сатенено перлено бяло и синьо Alpine, като последният е с по-интензивен син нюанс, отколкото при спортния Alpine A110.

Снимка: Renault

В интериора на новото Renault Rafale прави впечатление 12,3-инчовият цифров инструментален панел, а към него е интегриран 12-инчовият вертикален сензорен екран във вид на таблет, който вече видяхме в новите модели на Renault като Megane E-Tech Electric, където беше инсталиран за първи път.

Информационно-развлекателната система поддържа безжични връзки с Android Auto и Apple CarPlay. Клиентите ще могат да получат и 9,3-инчов head-up дисплей, прожектиращ съответната информация върху предното стъкло.

Снимка: Renault

Новият Rafale е оборудван с 32 асистента за помощ при шофиране и селектор за смята на режимите Multi-Sense. Новост е еволюцията на кормилното управление на задните колела на Renault за подобряване на сцеплението и скоростта на завиване върху неравни повърхности. Въпреки скосената си линия на покрива, новият модел с пет седалки предлага щедър товарен капацитет от 530 литра.

Снимка: Renault

За задвижването на новото Renault Rafale се предлага хибридна система, която комбинира 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и два електромотора. Бензиновият агрегат произвежда мощност 130 к.с. и 205 Нм въртящ момент, докато основният електрически мотор е с мощност 67 к.с. и 205 Нм. Що се отнася до втория електромотор, това е стартер-генератор с 34 к.с. и 50 Нм. Комбинираната системна мощност, обявена от Renault, е цели 200 к.с.

Снимка: Renault

На по-късен етап Renault Rafale ще получи новоразработена Plug-in хибридна система с мощност 300 к.с. и задвижване на всички колела чрез инсталиране на електромотор отзад. Той ще има актуализирано управление на задните колела със завиване, както и специфична за модела настройка на шасито.

Новото Renault Rafale ще има тежката задача да се конкурира с премиум модели в D-сегмента като BMW X4, Mercedes GLC Coupe и Audi Q5 Sportback. Новият Rafale ще се появи на пазара през пролетта на 2024 г., като се очаква цената му в Европа да започва от около 50 000 евро.