Renault представи днес своя дългоочакван нов електрически модел R5 на Автомобилното изложение в Женева, пряко вдъхновен от бестселъра от 1972 г., предаде Ройтерс. Той се очаква да донесе нов тласък на продажбите на електрически превозни средства.

Малкият седан, обещан през 2021 г. като част от плана на Renault за преструктуриране, съвсем открито копира елементи от дизайна на R5 и емблематичната марка Super 5 - вертикални задни фарове, светли цветове. От двата модела са продадени над 9 милиона автомобила между 1972 г. и 1996 г.

Подобно на други марки, които успешно възродиха емблематични модели като Mini или Fiat 500, Renault също е избегнал това, което директорът на дизайнерското подразделение на марката нарича "ретрофутуризъм".

Обновяването на стар модел трябва да бъде направено "в точното време, когато резонира правилно в историята на марката", заяви Жил Видал при представянето на R5 близо до Париж. Малкият седан, който заема централно място в усилията на Renault да създаде достъпни електрически превозни средства, няма да бъде пуснат веднага на пазара с най-евтината си версия.

Първата версия, която ще се появи през втората половина на годината, ще има батерия от 52 киловатчаса с обхват от 400 километра. Компанията обяви, че тя ще бъде последвана "възможно най-бързо" от не толкова мощна версия - 40 киловатчаса с обхват от 300 километра - за 25 000 евро.

Renault е единственият голям европейски автомобилостроител, който присъства на тазгодишния салон в Женева, първия от пандемията от коронавируса през 2019 г.

Междувременно американският автомобилостроител General Motors представи днес луксозния си електрически Cadillac Lyriq във Франция, което е разширяване на пазарния му дял в Европа, след като се завърна миналата година и е тест за това дали продажбите само онлайн ще привлекат богати купувачи на автомобили.

През октомври GM обяви, че е стартирал продажби в Швейцария, което е първата стъпка към изцяло електрическото му завръщане на европейските пазари след продажбата на Opel и Vauxhall през 2017 г.