Германският производител на луксозни автомобили "Даймлер" пусна първия си хибриден модел тази седмица, почти 10 години след пазарния лидер "Тойота", предаде АФП.
Най-добре продаваната лимузина в света, фаворит на световните лидери, S класата на "Мерцедес Бенц" сега е достъпна в Европа с два двигателя, единият електрически и другият с бензин, с цел икономия на горива и намаляване на замърсяването на околната среда.
"Шампионът сред луксозните коли по СО2", както го описват от компанията, въпреки това произвежда 186-189 грама въглуроден двуокис на километър, оставайки един от най-големите замърсители на пътя, доста над средните за Европа около 160 грама. Сравним S модел с нормален двигател може да отдели до 234 грама, контрират от "Даймлер". Говорител на компанията добавя, че те искат да пускат поне по един хибриден модел годишно.
Вижте снимки
Първият модел на марката с комбинирано задвижване е базиран на бензиновия S350.
Двигателят му V6 е силно модифициран и генерира 299 к.с., които са подпомогнати от електромотор с мощност от 20 „коня”. Последният черпи ток от литиево-йонни батерии и е специално разработен за автомобилната промишленост. Той разполага със 160 Nm въртящ момент, който заедно с бензиновия агрегат ускорява колата за 7,2 сек до 100 км/ч. Този показател е само с 0,1 сек по-нисък от серийната S350, но пък екологичните показатели и разходът са доста примамливи. "Зелената" лимузина харчи средно по 7,9 литра на 100 км и изпуска в атмосферата скромните 190 г/км CO2.