Renault Embleme съчетава електромотор и водород
Прототипът впечатлява с авангарден дизайн и е проектиран с широко използване на рециклирани и рециклируеми материали
Основната премиера на Renault на предстоящото автомобилно изложение в Париж ще бъде серийният кросоувър с ретро излъчване Renault 4. Заедно с него на щанда на марката ще се появи още по-зрелищен автомобил. Това е концептуалният модел Renault Embleme, с който французите възнамеряват да очертаят няколко бъдещи области на развитие. Сега Renault Embleme се представя само като концепция, но неговата детайлна каросерия подсказва, че ще послужи за основа на производствена версия.
Вижте как изглежда Renault Embleme >> >> >>
Прототипът Renault Embleme е проектиран да бъде върховното превозно средство за декарбонизация. През целия си жизнен цикъл, от създаването до края на ползването му и последвалото рециклиране, автомобилът отделя с 90% по-малко въглероден диоксид директно и непряко в сравнение със стандартен съвременен автомобил със същия размер. Появата на Embleme демонстрира нова и доста интригуваща посока в развитието на дизайна на Renault.
За да постигне тази цел, Renault Embleme е проектирано с широко използване на рециклирани материали, рециклируеми материали и дори преинсталиране на някои компоненти от други автомобили. За производството на такива машини се предвижда използването на възобновяема енергия. С прототипа Renault Embleme компанията Renault Group обещава максимално намаляване на въглеродния отпечатък от автомобилите си.
Новото Renault Embleme е базирано на платформата AmpR Medium, известна преди като CMF-EV, на която са изградени сегашните Renault Scenic, Renault Megane E-Tech и Nissan Ariya. Общата дължина на Renault Embleme е 4,80 метра, височината е 1,52 метра, а междуосието е 2,90 метра. От Renault определят каросерията на Embleme за Shooting Brake с пет врати, което означава спортно комби с къса задна част. Прототипът има напълно плоско дъно, плоски колела и активен заден дифузьор. Външните огледала са заменени с камери в арките на предните калници. Коефициентът на челно съпротивление на Embleme е едва Сx 0,25. Теглото е 1750 кг. Интериорът все още не е разкрит.
Renault Embleme се задвижва от един електромотор на задната ос с мощност от 160 кВт или 218 к.с., който се захранва от литиево-никел-манганово-кобалтова батерия с капацитет 40 кВтч и е достатъчна за автономен пробег от 350 км. Също така на борда има електрохимичен генератор на водород с мощност 30 кВт (41 к.с.) и резервоар за 2,8 кг водород.
От Renault твърдят, че в хибриден, водородно-електрически режим с напълно заредена батерия, Embleme може да измине 1000 км, но ще трябва да направи две спирания за 5 минути, за да зареди колата с водород. Като цяло посланието на колата е при ежедневни пътувания Renault Embleme да работи като обикновен електромобил, а водородната надстройка помага при дълги пътувания.