С 46,6% са паднали продажбите на нови автомобили в България през януари, съобщи Speed Press.
Това показва статистиката на ААП (Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България). За първия месец на 2009 г. у нас са продадени 2300 возила, което е с 2009 по-малко отколкото през януари 2008 г. Това е първият показател на кризата на българския пазар, след като за миналата година у нас бе отчетен ръст от над 6% в продажбите на нови автомобили. Общо 2300 са продадените превозни средства за януари, от които 2204 леки коли и 96 камиона и автобуса. За месеца са продадени и 6 мотоциклета.
Спадът в продажбите на нови автомобили е 45,4% - от 4039 през януари миналата година до 2204 този януари. На първо място по продажби за първи път у нас излиза Volkswagen, който за месеца е реализирал 287 автомобила (-28%) и има 13% пазарен дял. Изненадващо Citroen отчита ръст в продажбите си в сравнение с 2008 г. и е продал 268 коли за януари, което е ръст от 10,7% и 12,2% пазарен дял. Това е и единствената марка в топ 5, която отчита ръст в продажбите си. На трето място по продажби е Ford (-42,4%), а на четвърто Toyota със 164 продажби, която отчита най-голям спад в продажбите си в сравнение с миналата година – 63,7%. На пето място с по 163 продадени автомобила са Peugeot и Opel. Най-сериозен е спадът на продажбите в сегмента на камионите, автобусите и професионалната техника. За януари у нас са продадени 96 превозни средства в този сектор, което е със 174 по-малко от същия месец на миналата година, или спад от 64,6%. Водещ на пазара е Mercedes с 53 продажби, който има 55,2% пазарен дял, следван от Iveco с 27 продажби и 28,1% пазарен дял. За януари у нас са реализирани 6 мотоциклета, което е с 60% спад в сравнение с 2008 г. Трябва обаче да се има предвид, че от началото на тази година в статистиката влизат продажбите на марката Bombardier, които до момента не се отчитаха. Bombardier е реализирал 4 превозни средства за месеца, което означава, че спадът на пазара реално е почти 90%.