Toyota обяви, че производството на Supra A90 Final Edition ще бъде разделено по равно между Европа и Япония. Всеки регион ще получи 150 екземпляра. На вътрешния пазар спортната кола струва 15 000 000 йени, което прави 92 500 евро по текущи обменни курсове. Спортният японски модел е много по-евтин от същото превозно средство, продавано в Германия и Франция например. Японските купувачи трябва да участват в лотария, за да спечелят правото да купят такъв автомобил.

Вижте Toyota GR Supra A90 Final Edition  >>  >>  >>

Toyota има няколко причини да иска много повече пари за Supra A90 Final Edition. Не само, че това е прощалната версия на настоящия спортен автомобил, но също така носи значително увеличение на мощността, наред с други настройки. Тъй като производството е ограничено до 300 единици за Европа и Япония, ексклузивният фактор също не трябва да се пренебрегва. Като се имат предвид все по-строгите регулации за емисиите в Европа, може никога да няма автомобил като този.

Toyota GR Supra A90 Final Edition

Снимка: Toyota

Независимо от това, заслужава ли си почти 100% надценка спрямо стандартен 6-цилиндров модел? Цените за прощалната версия на Supra са публикувани в Германия, където клиентите трябва да платят 142 800 евро. За справка, обикновеният 3,0-литров модел започва от 73 250 евро, докато базовата 2,0-литрова версия струва 63 250 евро. Цената на версията A90 Final Edition определено не е печатна грешка. Във Франция колата е още по-скъпа - 144 000 евро. Френските купувачи също трябва да спечелят правото да закупят автомобила, като участват в лотария.

Toyota GR Supra A90 Final Edition

Снимка: Toyota

Последната Toyota Supra A90 Final Edition не получава превъзходния двигател S58 на BMW, а използва модернизирания 6-цилиндров мотор B58, който сега има мощност от 429 к.с. вместо 382 к.с. Въртящият момент нараства от 500 Нм до 570 Нм. Подобренията 3,0-литров редови 6-цилиндров двигател с турбокомпресор е по-мощен от всяко приложение на BMW до момента.

В последната версия на Supra компанията Toyota добавя по-големи предни спирачни апарати Brembo, титаниева изпускателна система Akrapovič и регулируемо окачване KW. Тези 300 клиенти също ще получат шахматно разположени джанти с марката Gazoo Racing, с размери 19 инча отпред и 20 инча отзад. Спортното подразделение GR монтира гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 с размер 265/35 Z1 R19 на предните колела и 285/30 ZR20 на задните колела, които са с 10% по-широки.

Toyota GR Supra A90 Final Edition

Снимка: Toyota

Прощалната версия на Supra също има нов аеродинамичен пакет с преден спойлер от въглеродни влакна и задно крило с лебедова шия. Каналът на капака е направен от същия лек материал и може да бъде премахнат по време на пистов ден, когато е необходимо допълнително охлаждане. Колата се продава се само с 6-степенна механична скоростна кутия и получава алуминиевата опора от Supra GT4 за задната подрама. Други екстри включват карбонови седалки Recaro с червени предпазни колани и много алкантара.