Заедно с второто поколение на BMW X2, германският производител от Мюнхен показа и изцяло новото напълно електрическо BMW iX2. На външен вид първото BMW iX2 не се различава значително от новия кросоувър X2, задвижван от бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене.

Вижте как изглежда новото електрическо BMW iX2  >>  >>  >>

Новото BMW iX2 xDrive30 серийно се оборудва със 17-инчови алуминиеви джанти с аеродинамично оптимизиран дизайн. Единствено при новото BMW iX2 вместимостта на багажника е намалена от 560 до 525 литра, а при сгънати облегалки на задните седалки се ограничава до 1400 литра вместо 1470 литра при бензиновите модели BMW X2 sDrive20i и M35i xDrive, и при дизеловото sDrive18d.

Снимка: BMW Group

Новото напълно електрическо BMW iX2 дебютира във версия xDrive30. Моделът се задвижва от два електромотора - по един на предната и задната оси, които генерират обща системна мощност с временния Boost до 313 к.с., както и системен въртящ момент от 494 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 5,6 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.

Нетният енергиен капацитет на батерията от 64,7 кВтч в комбинация с високо ефективното задвижване осигурява автономен пробег та първото BMW iX2 xDrive30 от 417 до 449 км според стандарта WLTP.

Снимка: BMW Group

Новото BMW iX2 xDrive30 може да достигне ограничена максимална скорост от 180 км/ч, което е впечатляващо, като се има предвид, че електромобилът тежи почти 2,1 тона. Максималната скорост на зареждане е 130 кВт DC, което означава, че за да достигне състоянието на батерията от 10 до 80% са необходими едва 29 минути.

При свързване с променлив ток капацитетът от 11 кВт позволява батерията на iX2 да бъде напълно презаредена за 6 часа и 30 минути, докато опционалното зарядно с 22 кВт ще намали това време.

Снимка: BMW Group

Базовият вариант на BMW iX2 eDrive20, който ще се появи догодина, вероятно ще бъде по-популярен на повечето пазари, където няма необходимост от двойно предаване. Моделът разполага с един монтиран отпред електромотор, произвеждащ мощност от 204 к.с. и въртящ момент от 247 Нм. Очакваният автономен пробег за BMW iX2 eDrive20 е около 500 км.

Активната рекуперация и функцията Max Range също допринасят за големия пробег. С най-новия вариант на софтуера за зареждане Max Performance Charging се оптимизира най-вече ефективността при зареждане. Освен това напълно електрическият спортен кросоувър e пригоден и за ползването на функцията Plug & Charge Multi Contract. За новото BMW iX2 се предлага и новия Свързан пакет за зареждане у дома за оптимизирано домашно зареждане според соларната енергия.

Снимка: BMW Group

Новото BMW iX2 xDrive30 има среден разход на електроенергия според стандарта WLTP от 16,3 до 17,7 кВтч/100 км и нулеви локални емисии на СО2. Въвеждането на пазарите по целия свят стартира през март 2024 г. с електрическото BMW iX2 xDrive30, а още през лятото на следващата година ще го последва и вторият напълно електрически вариант BMW iX2 eDrive20.

Новото BMW X2 и новото BMW iX2 се произвеждат гъвкаво на една поточна линия в завода на BMW Group в Регенсбург, Германия. Високоволтовите батерии на напълно електрическите варианти на модела също се произвеждат в този завод. С новото BMW iX2 концернът BMW Group дава допълнителни импулси за развитието на електрическата мобилност.

Снимка: BMW Group

Освен това усъвършенстваните характеристики на компактния спортен кросоувър са подчертани от модернизирани аспекти на устойчивостта, които обхващат целия жизнен цикъл на автомобила от пестенето на ресурси при производство през фазата на използване и по-късното рециклиране.