12:27 | 18.09.08 |
539 |
Speed-Press
Официални данни на първия сериен ел.автомобил
General Motors започна своето второ столетие с премиерата на дългоочакваната серийна версия на Chevrolet Volt – електромобил, който е в състояние да измине отсечка от 60 километра без разход на бензин и отделяне на вредни емисии.
Тъй като аеродинамиката играе ключова роля в увеличаването на автономния пробег на автомобила, дизайнерите на GM са осигурили на серийния модел изключително ефективна от аеродинамична гледна точка стилистика. Много от характерните елементи в дизайна на студията ще продължат своя път и в серийния Volt. Сред тях са затворената предна решетка, оформлението на задните светлини, външните огледала за обратно виждане и редица други. Заоблената и гладка предна част на Volt, заострените ъгли и решетката са изключително функционални, позволяват безпрепятствено движение на въздушния поток около автомобила. Острите ръбове и внимателно оформеният спойлер в задната част осигуряват бързо обтичане на каросерията, а агресивният наклон на предния и задния прозорец намаляват завихрянето и съпротивлението на насрещния въздушен поток.
Подобряването на аеродинамичните характеристики е позволило на GM да постигне задачата за изминаване на пробег от 60 км без употреба на бензин и отделяне на каквито и да било вещества в атмосферата.
Volt застава начело на нова ера в електрифицирането на автомобила, създавайки нов клас автомобили, наричани от специалистите „Extended-Range Electric Vehicle” или E-REV – електромобили с удължен пробег. Колелата на Volt се задвижват по електрически път във всички условия на движение и по всяко време. При отсечки с продължителност до 60 километра Volt използва единствено електричеството, съхранено в литиево-йонните му батерии с капацитет 16 кВтч. При изчерпване на енергията на батерията, двигател с вътрешно горене, използващ бензин или бензиново-етанолова смес Е85, започва веднага да задвижва генератор, който захранва с енергия електрическия силов тракт на Volt, съхранявайки едновременно с това и енергията в акумулаторните му батерии. Tози режим на работа удължава пробега на Volt с неколкостотин километра до момента, в който батерията му бъде заредена.
Volt може да бъде включен за зареждане в нормалната домашна електрическа мрежа с напрежение 230 V, а интелигентната зарядна система позволява пълното зареждане да се осъществи в рамките на три часа. Времето за зареждане се намалява и в случаите на ненапълно изтощена батерия. Според GM цената на една нощ пълно зареждане ще бъде по-ниска от едно евро, а с него ще могат да се изминат до 60 километра пробег на електрическа тяга.
Mощта на акумулатора се осигурява от повече от 220 литиево-йонни клетки. Електрическият силов тракт на Volt разполага с мощност, еквивалентна на 150 к.с. и постоянен въртящ момент от 370 Нм. Максималната скорост възлиза на 161 км/ч. Липсата на шум от двигателя, съчетана със специални шумоизолиращи материали, гарантира изключително тихо пътуване на пътниците на Volt.
GM предвижда пътуването с Volt да струва около два евроцента на километър при захранване от батериите в сравнение с 12 евроцента на километър при използване на бензин с цена €1,50 на литър. За средния водач, който пътува по 60 км дневно ( 22 000 км годишно), това означава икономия в размер на €2200 годишно. При използване на електроенергия на нощна тарифа GM предвижда цената на всеки километър, изминат на електрическа тяга с Volt, да бъде една шеста от цената на същия пробег с традиционен автомобил с ДВГ.
Volt ще се произвежда в завода на GM Detroit-Hamtramck вследствие на успешно проведените преговори на GM с американското правителство. Стартът на производството е насрочен за края на 2010 година за автомобилите, които ще се продават в САЩ. Засега няма официална информация за цените.