Обновеният Nissan Juke дебютира в емблематичния жълт цвят
Градският кросоувър идва в ново ниво N-Sport и има сериозни подобрения в интериора за по-висок комфорт и ергономия
Японската марка Nissan представи обновения градски кросоувър Juke. Второто поколение на Nissan Juke дебютира през 2019 година и сега дойде моментът за планирана модернизация. Но Nissan подходи към това обновяване по нестандартен начин. Външният вид на кросоувъра остава недокоснат, с изключение на това, че е ревизиран дизайнът на колелата и към цветовата палитра на каросерията се завръща ярко жълтото, познато от модела от първо поколение. Основните подобрения са в интериора с по-богато оборудване, за по-висок комфорт и повече ергономия.
Вижте как изглежда обновеният Nissan Juke >> >> >>
При освежаването на модела в средата на жизнения му цикъл, Nissan въвежда отново жълтия цвят на екстериора на своя градски кросоувър Juke. Това е продиктувано от високия интерес сред клиентите към този цвят, станал много популярен при първото поколение на модела.
Освен връщането към жълтото, дизайнерите и инженерите на Nissan са направили значителни промени в интериора на Juke, за да подобрят комфорта и усещането на водача и спътниците му. Във вътрешното пространство са преработени централната конзола и инструменталното табло, има нови материали, тапицерии и подобрено изпълнение. Възможността за свързаност на автомобила е обновена с по-голям сензорен екран и допълнителни функции. Новото ниво на оборудване N-Sport въвежда допълнителен раздел в моделната гама, който подчертава динамичните качества на Juke, както по отношение на екстериора, така и на детайлите в интериора.
Новият жълт цвят се различава като нюанс от предлагания в предишното поколение. Той е малко по-блед, придавайки по-модерен и въздействащ вид на автомобила. Когато е съчетан с новото ниво на оборудване N-Sport, въздействието на новото жълто се засилва още повече от контраста с черния покрив, огледалата за обратно виждане, вложките в арките на колелата, радиаторната решетка и предните и средните колони. Цялостният ефект повишава естественото визуално въздействие на Nissan Juke като добавя привкус на дързост и динамика в поведението.
"Когато за първи път представихме второто поколение на Juke, най-често задаваният въпрос беше: "Ще има ли жълт цвят?", каза Арно Шарпентие, вицепрезидент на продуктовата стратегия и ценообразуването в региона на Nissan AMIEO. "При толкова ясно изразено търсене от страна на нашите лоялни клиенти на модела, нямаше как да не се вслушаме. Възползвахме се от възможността да направим и някои други промени, които да подобрят комфорта, удобството и цялостното усещане за шофьорите и пътниците в автомобила", добави Шарпентие.
Макар че завръщането на жълтия цвят ще привлече вниманието на феновете на Juke, има и други промени в палитрата от екстериорни опции. Предишният перлено бял цвят е заменен с нов нюанс, който е с нова формула, придаваща още по-чист бял вид, а освен това са включени повече метални люспи за по-голям перлен ефект. По същия начин черният металик е с нова формула. Новият цвят е по-наситен и по-тъмен. Това е постигнато чрез използването на повече черен пигмент и замяната на металните люспи със стъклени люспи, което води до по-висока степен на блясък.
Обновен интериор за по-високо качество и свързаност
Първата промяна, която настоящите клиенти на Nissan Juke ще забелязват, когато седнат зад волана на версиите над ниво Acenta, е увеличеният размер на централния сензорен екран на информационно-развлекателната система. Сега той е 12,3-инчов и е наклонен с 8 градуса към водача, не само за да се постигне удобен обхват на сензорните бутони в далечния край на екрана, но и за да се подобри усещането за кокпит, което клиентите на Nissan Juke наистина харесват.
Когато шофьорът се настани удобно зад волана, той ще оцени новия, по-гладък материал, наподобяващ кожа, който изглежда по-изчистен и също така е по-приятен на допир. Зад волана комбинираният уред, в който се намират панелите, показващи скоростта и друга ключова информация, вече е с 12,3-инчов дигитален TFT екран. Той е с висока разделителна способност - 1920 х 720 пиксела и позволява на водача да конфигурира дисплея така, че да получава комбинацията от информация според собствените си предпочитания.
Изгледът на комбинирания уред може да се променя между две различни основни оформления, като класическото показва два циферблата и централно пространство, съдържащо допълнителна информация. Алтернативното оформление представя скоростта на движение по пътя и оборотите на двигателя, които се показват на два циферблата, които са наклонени и дават триизмерна перспектива. Това позволява по-голямо централно пространство, където може да се показва допълнителна полезна информация.
В централната част между циферблатите водачът може да следи навигационни указания, включително карта, както и информация за разхода на гориво, информация за аудиосистемата, ефективността на екологичното задвижване, налягането в гумите и друга ключова информация. Органите за управление на дисплея са разположени удобно на волана. Освен това информационно-развлекателната система се радва на подобрено разпознаване на глас и възможност за разбиране на естествен език. Това предоставя на системата по-широк набор от фрази и изрази, които системата може да разбере като команда, без да обръща внимание на колебанията или паузите.
Контрастни жълти елементи в интериора
Новият цвят присъства и в интериора на Nissan Juke в новото ниво N-Sport като жълт акцент, който е с формата на бумеранг и преминава през горната част на арматурното табло, след което се спуска надолу като рамка на новия централен екран на мултимедийната система и завършва при вентилационните отвори.
Седалката в нивото N-Sport продължава да привлича вниманието с жълти вложки от рециклирана алкантара в съответствие с новия интериорен цвят. За нивата N-Connecta, N-Design и Tekna има и нови седалки, изработени от материя, наречена Kira Melange, която се състои от PVC с текстилни акценти, които допълват вложките с кръгли шарки.
"Juke е смелият и уверен член на семейството на Nissan. Причина номер едно за покупка е неговият дизайн - клиентите обичат стила и напористата му индивидуалност. Много ни хареса да работим с колегите от Техническия център на Nissan в Европа и с екипа на завода в Съндърланд, по време на разработването на новия жълт цвят за Juke, който ще направи още по-смело впечатление. Смятаме, че възможността да предложим Juke в изпълнение N-Design с черен покрив, огледала за обратно виждане, джанти и много по-фокусиран върху водача интериор, изпълнен с технологии, ще придаде на Juke допълнителен тласък. Всеки член на дизайнерския екип очаква с нетърпение да види първия екземпляр на пътя", каза Матю Уивър, вицепрезидент на европейския дизайнерски център на Nissan.
Повече комфорт за всички пътници
Модернизацията на интериора на всички нива на Nissan Juke включват увеличена жабка, която е нараснала до 7,8 литра. Подлакътникът е преработен, за да бъде по-удобен, с асиметричен дизайн, който увеличава обхвата с 25 мм, но без да прави компромис с поставките за чаши. Той може да се повдига, за да осигури достъп до централното отделение за съхранение, както при предишния Juke, но капакът вече е снабден с щипка, която може да побере три кредитни карти.
Всички версии на Juke са вече оборудвани с електрическа ръчна спирачка, която осигурява максимално пространство и удобство между предните седалки. При хибридната версия бутоните за e-Pedal и за режима EV Mode са преместени за по-голямо удобство. Започвайки от нивото N-Connecta, всички версии вече са оборудвани с подложка за безжично зареждане, която може да побере смартфон с размер колкото iPhone 12 Pro Max. Освен това има и USB-A и C гнезда за ползване от пътниците отпред. Пътниците отзад ще оценят добавянето на USB-A и USB-C точки за зареждане, за да гарантират, че техните устройства са напълно заредени по време на пътуването.
Без промени в задвижването
Обновеният Nissan Juke се предлага с два варианта на задвижване. Първият вариант е Juke Hybrid, който се състои от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател на Nissan, специално разработен за работа в хибридно задвижване. Той генерира мощност от 94 к.с. и 148 Нм въртящ момент. Към него е добавен основен електромотор с мощност 49 к.с. и 205 Нм въртящ момент, които се поддържат от стартер/генератор за високо напрежение с мощност 15 кВт, който работи чрез инвертор и батерия с капацитет 1,2 кВтч. Крайният резултат е задвижващ агрегат, осигуряващ 25% повече мощност от сегашния вариант с бензинов двигател, с намаление на разхода на гориво с до 40% в градски цикъл и с до 20% в комбиниран цикъл.
Под капака на втория вариант на Nissan Juke е монтиран 1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор DIG-T. Той е компактен и лек, като придава на Juke усещането за динамика при шофиране, която собствениците очакват. Той генерира мощност 117 к.с. и 180 Нм въртящ момент, дори и 200 Нм с функцията за завишен въртящ момент. Стандартно е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага спортна 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DCT и превключвател на режимите на шофиране - Eco за икономично шофиране, Standard и Sport за максимално забавление на пътя.
"Обновеният Nissan Juke надгражда своите утвърдени предимства. Неговият зашеметяващ дизайн е обичан от нашите клиенти, а привлекателността му може само да се увеличи от завръщането на опцията за жълт цвят. С новите материали в интериора, както и с подобрената свързаност, комфорт и удобство, позицията на Juke като пионер и икона на градския кросоувър сегмент е по-силна от всякога", заяви . Арно Шарпентие.
Допълнителни системи за подпомагане на водача
С актуализацията на Nissan Juke стандартно се монтира система за предупреждение при напускане на лентата. Аварийното поддържане на лентата е опция, но е стандартно за версиите от Tekna нагоре. Тя следи позицията на Juke в лентата за движение на магистрала например и при доближаване на маркировката в някоя от двете посоки, се задейства вибрация във волана, за да привличане вниманието на водача. При липса на реакция от негова страна, автомобилът ще се намеси и ще коригира посоката, за да запази траекторията на автомобила в лентата.
Резолюцията на камерата за обратно виждане също е увеличена от 0,3 на 1,3 мегапиксела. Това означава, че маневрите на заден ход могат да се предприемат с още по-голяма увереност благодарение на по-ясното изображение, особено при слаба осветеност. Камерата за задно виждане вече е стандартна за всички нива на Juke, а системата от 4 камери за 360-градусов изглед от птичи поглед предлага голямо улеснение за водача по време на маневри и паркиране и е стандартно от ниво Tekna нагоре.
13 години производство в Обединеното кралство
Обновеният Nissan Juke вече се произвежда в завода на Nissan в Съндърланд, където са произведени над 1,3 милиона бройки от пускането на оригинала през 2010 г. Автомобилът ще се произвежда на втората производствена линия на завода, заедно с Qashqai.
"За нашия екип е гордост да види как най-новият Juke слиза от поточната линия и е особено вълнуващо да видим проблясъците на прочутото жълто в производството за първи път от 6 години насам. Знам, че нашите професионалисти в производството и инженерни екипи с нетърпение очакват да доставят автомобила на нашите клиенти, които го обичат и трескаво го очакват", заяви Адам Пеник, вицепрезидент по производството в завода на Nissan в Съндърланд.