Обновената Kia EV6 GT получава симулирана смяна на предавките
С фейслифта електрическият кросоувър издава звук на мощен бензинов двигател и използва системите от Hyundai IONIQ 5 N
На автомобилното изложение в Лос Анджелис Kia представя фейслифта на EV6. С фейслифта EV6 GT получава виртуална смяна на предавките и повече мощност. При представянето на фейслифта на EV6, представител на Kia обяви, че спортната версия на кросоувъра от среден клас получава редица елементи от Hyundai IONIQ 5 N.
Обновената Kia EV6 AWD комбинира два електромотора и осигурява максимална мощност от 320 к.с. и максимален въртящ момент от 605 Нм, докато спортната версия EV6 GT развива мощност 601 к.с. и въртящ момент от 739 Нм. С активиран режим GT, новата Kia EV6 GT произвежда впечатляващите 641 к.с. и 770 Нм въртящ момент.
Новата функция за виртуално превключване на скоростите подобрява изживяването при шофиране чрез симулиране на смяна на предавките с визуални впечатления, звукови ефекти на двигателя и тактилно усещане чрез регулиране на въртящия момент на двигателя. Мощността при модела със задвижване на четирите колела нараства до 601 к.с., точно колкото при IONIQ 5 N.
Новите стойности на въртящия момент от 740 и 770 Нм отново съвпадат точно с тези на Hyundai. Това означава, че моделът става по-силен и много прилича на IONIQ 5 N. При фейслифта на Kia EV6 ще бъде инсталирана новата батерия с капацитет 84 кВтч, вместо досегашната със 77 кВтч. Това означава, че автономният пробег също ще се увеличи.
При шофирането на новата Kia EV6 GT, подобно на Hyundai IONIQ 5 N, можете да промените звука на двигателя и усещането при шофиране със симулирани смени на предавките. Също така можете да усетите прекъсването на тягата, когато промените симулираните смени на предавките с помощта на лостчето на волана и да чувате много реалистични звуци, които не могат да бъдат разграничени от звуците на 6- или 8-цилиндров двигател с вътрешно горене.
Всеки, който знае как звучи прекъсването на тягата или какво е усещането, когато стигнеш ограничителя на оборотите, ще го изпита тук. И всичко това се случва в електрически автомобил, който всъщност е почти безшумен. Преди няколко месеца Hyundai IONIQ 5 N ме впечатли повече от всеки друг електрически автомобил, включително много по-скъпи модели от германски премиум марки. Новата Kia EV6 GT трябва да има подобна система, която да издава звука на мощен двигател с вътрешно горене.