След няколко хиляди километра тестове, Team Peugeot Total Energies представи новото Peugeot 9X8, което ще направи своя състезателен дебют в "Шестте часа на Имола" на 21 април, втори кръг от Световния шампионат за издръжливост 2024 на FIA. Точно в Имола на пистата "Енцо и Дино Ферари", Peugeot постигна зашеметяващо класиране през 2011 г, спечелвайки първите три места в състезанието.

За да се възползват максимално от промените в разпоредбите, които позволяват на отборите да използват по-ефективна настройка на гумите, използвайки различни ширини отпред - 29 см, и отзад - 34 см, екипът на Peugeot Sport адаптира аеродинамиката на Peugeot 9X8 , като същевременно модифицира 90% от каросерията, която сега включва задно крило. За трета поредна година Peugeot Design и Peugeot Sport работят заедно, за да създадат много специална ливрея, проектирана изключително от вътрешните екипи на Peugeot. Емблематичният лъв на марката, символ на бързина, гъвкавост и сила, сега е в основата на дизайна.

Снимка: Peugeot

След първия пълен сезон в Световния шампионат за издръжливост на FIA, окуражаващо представяне на "Льо Ман", първи подиум на "Монца", и след като прекара голяма част от откриващото състезание на сезон 2024 начело в Лозайл, Peugeot 9X8 е снабдено с няколко съществени подобрения за 2024 година в невероятно конкурентния клас Hypercar, включващ 9 производителя и 19 прототипа.

В първоначалната си версия Peugeot 9X8 е проектирано с помощта на набор от спецификации, които отговарят на техническите регламенти, изготвени през 2020/2021 г. Между фазата на проектиране на автомобила и неговата състезателна поява през лятото на 2022 г., правилата се промениха, отваряйки потенциал за подобряване на представянето в определени области. Ето защо някои настройки на дизайна бяха преразгледани, за да се изпълнят амбициозните цели, поставени от Team Peugeot Total Energies.

"Направихме избори, които вече не са правилните и тази разлика в представянето не беше достатъчно компенсирана от баланса на представянето през 2023 г.", обясни Оливие Янсони, технически директор на Peugeot Sport. "Следователно идеята беше да се върнем към автомобилен дизайн, който е подобен на дизайна на автомобилите на нашите конкуренти, така че след това да бъде третиран еквивалентно от баланса на представянето. Ето защо решихме да се откажем от използването на еднаква ширина на гумите 31/31 см на всички колела, като избрахме да монтираме гуми 29 см отпред и 34 см гуми отзад. Строго погледнато, това не е нова кола, тъй като има същото шаси, но с доста подобрения.

За да работят гумите ефективно, трябваше да променим центъра на тежестта на Peugeot 9X8, което означаваше да преместим определени компоненти и да олекотим други. И за да имаме по-добър аеродинамичен баланс, ние също трябваше да разгледаме преразпределението на аеродинамичните натоварвания, което доведе до проектирането наново на приблизително 90% от компонентите на каросерията, най-вече добавянето на задното крило. Освен всичко това, ние решихме да използваме тази нова хомологация, за да добавим някои подобрения на надеждността и производителността, за да ни дадат най-добрите възможности в шампионата", сподели Оливие Янсони.

Снимка: Peugeot

Всички в Peugeot Sport работиха неуморно, за да преработят колата едновременно с участието си в кампанията на Световния шампионат за издръжливост 2023. "Това беше проект в рамките на проекта, което увеличи значително натоварването на екипа", продължи Оливие Янсони. "Но успяхме да разчитаме на непоколебимата ангажираност на Team Peugeot Total Energies и сега наистина очакваме с нетърпение да покажем резултата от тяхната упорита работа. Целта очевидно е да се върнем сред лидерите, да се борим редовно за подиуми и победи в състезанията", добави Янсони.

Снимка: Peugeot

Тези подобрения предоставиха и възможност за продължаване на работните отношения, започнали преди четири години с Peugeot Sport: "След първоначалния елегантен дизайн, който отбеляза завръщането на Peugeot в състезанията за издръжливост през 2022 г., произведението на художника Демски, отбелязваща 100-годишнината от 24-те часа на Льо Ман и 30-ата годишнина от първите три места на Peugeot в Льо Ман, сега се спряхме на дизайн, който разгръща главата на лъва в различни мащаби", обясни Матиас Хосан, бранд директор на Peugeot Design.

"Този графичен дизайн, символизиращ глутница лъвове, предава чувството за колективност, което отразява перфектно ценностите на състезанията за издръжливост. Искахме да подчертаем този отборен дух и богатството от таланти в отбора. Дизайнът се произвежда в различни размери и различни цветове, взети от цветовата таблица на Peugeot Sport, включително черно, сиво, бяло и криптонит. Тази тема е засегната и в продуктите, разработени от екипа за графичен дизайн на Peugeot", добави Хосан.