Четвъртото поколение на Korando се появи през 2010 г. и бе истинска революция за SsangYong - най-привлекателният кросоувър на "драконите", при който липсваха странни и нетипични форми. Обновеният модел обаче прави още една стъпка напред и определено радва с повече от атрактивна визия.

Той разполага с нова предна броня, ревизирана предна решетка и задължителните в днешно време LED дневни светлини. Стайлинг промените отзад не са толкова забележими, но включват по-голям заден спойлер и стопове с нов дизайн.

Вижте снимки >>

На цялостен редизайн е бил подложен интериорът, който съчетава динамична, но и комфортна обстановка за пътниците. Голямото междуосие от 2.65 м осигурява простор и широко пространство и на двата реда седалки.

Позицията на водача е висока, което дава по-добра видимост върху пътя, като същевременно спомага за по-висок комфорт. Усещането за лукс се пренася и при пътниците отзад, които също могат да се поглезят с регулиращи се под наклон облегалки и с подгряване на седалките.

Като опция се предлагат червени кожени седалки, които идват в комплект с апликации на вратите в същия цвят и централна конзола и подови покрития в подобен нюанс.

Korando е оборудван с ново табло, за което са използвани меки на допир материали. Апаратурата е преработена, а аудио системата разполага с USB/AUX входове и може да бъде свързана с iPod/iPhone, като информацията се показва на новия LCD екран. Забелязват се също приятни декоративни елементи, метални акценти и по-качествени материали.

Багажникът е голям (486 л), като при необходимост задните седалки могат да се сгънат и товарното пространство да бъде увеличено до 1312 л. Налице са различни отделения за предмети.

От SsangYong държат на безопасността - новото Korando получава стандартно шест въздушни възглавници, сред които предни въздушни възглавници с двойно действие, странични въздушни възглавници и странични "завеси". Базовото оборудване включва още мултифункционална електронна стабилизираща програма, която съдържа активна защита срещу преобръщане, спирачен асистент, асистент за потегляне по наклон и авариен стоп сигнал.

Клиентите могат да избират между три опции - 2.0-литров турбодизелов двигател e-XDi200 във версии със 149 и 175 к.с., както и 2.0-литров бензинов агрегат със 149 к.с.

В зависимост кой от двигателите е избран, той може да се свърже с 6-степенна механична или автоматична предавателна кутия, а като опция се предлага система за задвижване на всички колела.

Средният разход на гориво е в рамките на 5,8-7,5 литра на 100 км при дизеловите версии и 7,5-8,5 л/100 км при бензиновите.

По-слабият дизел, който тествахме, се справя повече от прилично - с максимален въртящ момент от 360 Нм, налични още при 1500 обората в минута, Korando потегля уверено по пътя си към максималната скорост от 180 км/ч.
Ръчната скоростна кутия приляга много добре на задвижващия агрегат, като предавките се сменят с лекота.

Автоматикът от своя страна е много удобен за шофиране в града и има възможност за ръчно превключване на предавките от волана, а изкуственият интелект превключва скоростите така, че да се постигне оптимална плавност и икономия на гориво.

Трябва да признаем, че корейците са се справили доста добре с шумо- и виброизолацията на интериора - дори при движение по магистрала шумът в купето не е натрапчив, а с пуснато радио пътуването става повече от приятно.
SsangYong Korando вози гладко и комфортно благодарение на независимото окачване тип Макферсон отпред и многоточково отзад.

Колата обаче не се притеснява да излезе извън пътя - с пътен просвет от 180 мм, ъгъл на приближаване от 22.6 градуса, ъгъл на отдалечаване 28.3 градуса и 18.5 рампов ъгъл новият Korando се чувства като у дома си на пресечен терен

В нормални условия интелигентната система за задвижване на всички колела предава мощността само на предната ос, а при хлъзгава настилка автоматично се включва и задният мост, като AWD-системата разпределя оптимално тягата между предните и задните колела. Централният диференциал може да бъде блокиран, когато се придвижвате по трудно проходим терен със скорост до 40 км/ч.

SsangYong залага големи надежди на новия Korando. "Драконите" са се ориентирали отлично - сегментът на компактните SUV расте постоянно през последните години, а в лицето на Korando потребителите ще открият един отличен автомобил с модерни технологии, който в комбинация с по-достъпната си цена и симпатичната си визия е достоен конкурент на лидерите на пазара.
По думите на изпълнителния директор на SsangYong Ю-Ил Лий целта пред Korando е годишни продажби от около 80 000.

У нас автомобилът ще се появи в началото на 2014 г.