Новият седан Mercedes-Benz CLA, който ще дебютира през 2025 година, няма да бъде чисто електрическо превозно средство. Въпреки че ще има изцяло електрическа версия, базирана за първи път на новата модулна архитектура на Mercedes-Benz (MMA), новото поколение на CLA се планира да запази бензиновия двигател в гамата, в мека хибридна форма от ново поколение.

Вижте новия Mercedes-Benz CLA и системите на задвижване  >>  >>  >>

Германският производител публикува първата техническа информация за двигателя с вътрешно горене на хибрида CLA, който е 1,5-литров 4-цилиндров агрегат и първоначално ще бъде наличен в три нива на мощност със 136 к.с., 163 к.с. и 190 к.с., които ще предлагат нива на ефективност, характерни за дизеловите мотори. Освен новия CLA като седан с четири врати, Mercedes-Benz планира семейство от четири модела в новия начален сегмент, като това ще бъдат още CLA Shooting Brake и два компактни кросоувъра.

Снимка: Mercedes

Mercedes-Benz реши да използва нов бензинов агрегат, по-специално двигателя M252, който има работен обем от 1496 куб.см и работи по цикъла на Милър. Този нов двигател включва ранно затваряне на всмукателните клапани, съотношение на компресия 12:1 и особено нисък разход на гориво, характерен за дизеловите мотори.

Нов 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с цикъл на Милър

Новият 1,5-литров 4-цилиндров двигател, включващ изцяло алуминиев картер с технология Nanoslide, също има цилиндрова глава с частично интегриран колектор и турбокомпресор с променлива геометрия на турбината. Освен това е поставен и компактен тръбопровод за въздух за зареждане, свързан с изпускателна система в дизайн на кутия, подготвена за бъдещите стандарти за емисии на отработени газове.

Снимка: Mercedes

Електрическата термопомпа с 48-волтова технология е взета от 6-цилиндровия M256 (този в E 450 4Matic), която намалява силите на триене и позволява на автомобила да бъде климатизиран дори когато е неподвижен и в напълно електрически режим.

Три нива на мощност - 136, 163 или 190 конски сили

Новият Mercedes-Benz CLA хибрид има ниво на електрификация, което включва наличието на електрически мотор с мощност 27 к.с., интегриран в трансмисията, който добавя своята мощност към бензиновия двигател със 136, 163 или 190 к.с. Този мощен електромотор, който замества стартера, също така може сам да движи автомобила при градски и постоянни скорости, благодарение на което можем да го определим като хибрид, намалявайки използването на бензиновия двигател.

Снимка: Mercedes

Функцията за движение по инерция при изключен двигател е възможна до 100 км/ч, а функцията старт/стоп обещава да бъде почти незабележима за водача. Комбинацията от 48-волтова литиево-йонна батерия с капацитет 1,3 кВтч и интегриран преобразувател, който е особено компактен и с плоска форма, осигуряват електрическата енергия. Специална характеристика на новия мек хибриден двигател е способността за възстановяване на енергията по време на спиране и забавяне с всичките осем предавки на трансмисията до 34 к.с.

8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

Електрическият мотор и инверторът на новия Mercedes-Benz CLA са интегрирани в новата 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, наречена 8F-eDCT, с електрохидравлично управление и особено дълги съотношения за насърчаване на ефективността. Новият Mercedes-Benz CLA ще се предлага както само с предно предаване, така и със задвижване на четирите колела 4Matic.

Снимка: Mercedes

Новият изцяло електрически Mercedes-Benz CLA, ще бъде с основно задвижване на задната ос за най-добро сцепление и характеристики на шофиране. При този модел инженерите на Mercedes-Benz внедриха задвижването, познато от средния и по-високия клас в базовия сегмент. Специалистите разработиха изцяло собствено електрическо задвижване с мощност 268 к.с. със синхронен електромотор с постоянен магнит на задната ос.

Моделите със задвижване на четирите колела 4Matic също имат задвижващ синхронен електромотор с постоянен магнит с мощност 107 к.с. на предната ос. Новият електрически Mercedes-Benz CLA ще има автономен пробег до 750 км и ще може за 10 минути да се зарежда за пробег от още 300 км.