Новият Ford Explorer дебютира със световен рекорд от 30 000 км на ток
Американската авантюристка Лекси Алфорд направи вълнуващо околосветско пътешествие на електричество и не пропусна България
Американската авантюристка Лекси Алфорд постави официален рекорд като първия човек, обиколил земното кълбо с електрически автомобил, а именно с новия изцяло електрически Ford Explorer. За да отпразнува околосветското пътешествие, наречено Charge Around the Globe, Ford обяви спецификациите на новата гама Ford Explorer, като направи електромобила относително достъпен за клиентите, за да се впуснат и те в незабравими приключения. Пресичайки финалната линия в Ница (Франция), Лекси и новият Ford Explorer възвестяват нова ера за Ford в Европа.
Вижте кадри от пътешествието на Ford Explorer и Лекси Алфорд >> >> >>
"Ford иска да внесе страст и емоция в електрическите превозни средства в Европа. Има достатъчно скучни коли и SUV. Новият Explorer представлява уникалния характер на Ford, който е отпечатан върху всяка кола", каза Джим Фарли, главен изпълнителен директор на Ford. "Горди сме да пуснем този нов изцяло електрически пътнически автомобил, проектиран специално за европейските пътища и клиенти, и очевидно способен да ви отведе навсякъде по света", допълни Джим Фарли.
Приключението на Лекси Алфорд с Ford Explorer премина през 6 континента, 27 държави, сред които и България, и повече от 30 000 км само с електрическо задвижване. Преодолявайки прекъсванията на електрозахранването в Африка, липсата на инфраструктура за зареждане в пустинята Атакама в Чили, неизградените пътища, планинските проходи и мразовитите условия, постижението доказа какво е възможно да се постигне и колко далеч можеш да стигнеш с електрически автомобил.
"Околосветското пътешествие на Лекси беше впечатляващ тест-драйв за нашия нов Ford Explorer, преминавайки през всякакви метеорологични и пътни условия и справяйки се с почти всеки сценарий при зареждане", сподели Мартин Сандър, генерален мениджър на Ford Model-e Europe. "Той олицетворява истинския дух на компанията, която е състояние да направи всичко, използвайки тази страхотна възможност не само да тестваме себе си, но и световната инфраструктура за зареждане. Днешното пресичане на финалната линия доказва точно какво можете да правите в новия изцяло електрически Ford Explorer и се радваме, че клиентите скоро ще могат да разберат сами", допълни Мартин Сандър.
Автомобилът, с който Лекси участва в пътешествието си, е предварително произведен модел на Ford Explorer, с възможност за използване на различни видове зареждане - от контакти с променлив ток с мощност 2,2 кВт до бързи зарядни устройства на постоянен ток. По време на пътуването, Лекси също разчиташе на мега конзола в салона, която може да побере три 1,5-литрови бутилки с напитки със свободно място, отопляемата и масажираща седалка на водача и гласово активираното информационно-развлекателно оборудване SYNC Move с регулируем сензорен екран - функции, които са стандартни за моделите Ford Explorer и Ford Explorer Premium.
"В това епично приключение срещнах невероятни хора от много краища на света и посетих 278 красиви страни, докато бях зад волана. Но пътуването беше съпроводено с много предизвикателства", каза Лекси, която е носител на световния рекорд за най-млад човек, посетил всяка страна в света. "За мен беше изключителна чест, че Ford ми се довери да обиколя земното кълбо с електрическия Explorer, който беше като дом за мен през последните шест месеца. Целта ми беше да прекрача границите на възможното с електрически автомобил и се гордея, че го направих", допълни Лекси Алфорд.
Новият изцяло електрически Explorer е първият електрически автомобил на Ford, разработен и произведен в Европа, който съчетава германско инженерство, американски стил и отлично стандартно оборудване, включващо електрически задвижвания с батерии за нулеви емисии по време на движение и автономен пробег до 602 км с едно зареждане.
Новият Ford Explorer се предлага с възможност за избор на задвижване на задните колела с един електромотор RWD или задвижване на всички колела с два електромотора AWD. И двете конфигурации използват литиево-йонна батерия с удължен пробег, избрана заради енергийната си плътност, мощността и експлоатационните си качества в европейския климат от Скандинавския полуостров до Средиземно море.
На по-късен етап ще се предлага и задвижване с един електромотор RWD с батерия със стандартен обхват. Зареждането от 10 до 80% отнема приблизително 26 минути при използване на бързо зареждане с постоянен ток с мощност до 185 кВт за модела със задвижване на четирите колела AWD. Не само зареждането е бързо и лесно.
Освен това новият Ford Explorer AWD може да ускорява по-бързо от Ford Focus ST, като моделът с мощност 340 к.с. и със задвижване на четирите колела AWD достига 100 км/ч от място за 5,3 секунди. Европейският SUV със задвижване на задните колела RWD може да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди. Новият Ford Explorer AWD също така може да тегли прикачен товар до 1200 кг. И всичко това се постига с безпроблемно електрическо задвижване за максимална изтънченост, направена още по-приятна с луксозната стандартна спецификация.
В допълнение към приблизително 470 литра общо пространство за съхранение на вещи, включително 17-литровата мега конзола и заключващото се отделение зад екрана My Private Locker, всеки Ford Explorer разполага с информационно-развлекателна система SYNC Move с регулируем 14,6-инчов централен сензорен екран, който може плавно да се плъзга нагоре и надолу според нуждите на водача под 30-градусов ъгъл.
Стандартни са също отопляемите предни седалки и волан, масажиращата седалка на водача и безжично зареждане на телефона. Модерният интериорен дизайн включва спортни седалки и стилен саундбар, за да се наслаждавате на музиката, възпроизвеждана чрез безжично свързани устройства с Android Auto и Apple CarPlay.
Във Ford Explorer Premium са добавени аудиосистема B&O с 10 високоговорителя и амбиентно осветление в интериора, за да се гарантира доброто настроение по време на път, както и обновените характерни за Ford Explorer фарове от LED с автоматични матрични динамични LED светлини с дълги светлини без да заслепяват останалите участници в движението.
За да се улесни максимално процесът на закупуване и да се гарантира луксозна спецификация на привлекателна стойност за всеки клиент на Explorer, опционалните екстри са ограничени до панорамен покрив с повече от 1 квадратен метър стъклена повърхност и пакет за асистенция на водача.
Достъпът до автомобила е улеснен с безключово отваряне. Капакът на багажното отделение е с функция "свободни ръце", което означава, че собствениците могат да получат достъп до 450-литровия багажник, когато ръцете им са заети, като протегнат крак под задната броня.
Усъвършенстваните системи в помощ на водача включват асистент при смяна на лентата за плавно и безопасно престояване, head-up дисплей и 360-градусова камера с изглед от птичи поглед. Тези функции са в допълнение към повече от 15 стандартни технологии за подпомагане на водача с акценти, включително интелигентен адаптивен круиз контрол с функция "Спри и тръгни", както и система за предупреждение при излизане, предназначена да помогне за предотвратяване на злополуки с велосипедисти при отваряне на вратите.
Новият изцяло електрически Ford Explorer е първото превозно средство, което ще бъде сглобявано в центъра за електромобили на Ford в Кьолн след инвестиция от 2 милиарда долара в завода. Новият Ford Explorer ще се предлага в две нива на оборудване - Explorer и Explorer Premium и в две модификации - със задно предаване RWD и задвижване на четирите колела AWD. Първата версия е с използваем капацитет на батерията от 77 кВтч, а втората - със 79 кВтч. Времето за зареждане на батерията от 10 до 80% е съответно 26 и 28 минути.
Максимална мощност на зареждане при DC е съответно 135 и 185 кВт. Мощността на версията със задно предаване RWD е 286 к.с., а моделът със задвижване на четирите колела AWD е с мощност 340 к.с. Максималният въртящ момент на задния електромотор е 545 Нм, а на предния при модела AWD е 134 Нм. Автономният пробег на Ford Explorer със заден електромотор е 602 км според WLTP, а с два задвижващи електромотора се ограничава до 566 км. Разходът на електроенергия при RWD е между 13,9 и 14,4 кВтч/100 км, а при AWD е между 15,7 и 16,6 кВтч/100 км. Максималната скорост и за двата модела е 180 км/ч.