За първи път в класа си този модел се предлага със спирални пружини и многозвенно задно окачване (multilink). Пикапът е и с агресивна радиаторна решетка, хромирани двойни ауспуси и наистина завиден за сегмента коефициент на аеродинамично съпротивление. Нов е и топ двигателят - 5,7-литров полусферичен HEMI® V-образен, 8-цилиндров. Той разполага с мощност от 380 к.с. и максимален въртящ момент от 548 Нм, а разходът му на гориво е намален с 4%. Обзаведен с него, пикапът ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 сек. В гамата влизат и 4,7-литров V8 мотор (310 к.с.и 447 Нм), както и 3,7 V6 (215 к.с. и 319 Нм). Моторите се куплират с 4- и 5-степенни автоматични предавателни кутии. При желание клиентите могат да поръчат и пълноприводна трансмисия. След 2009 г. производителите ще предложат и дизелова версия, както и хибридна година след това. За първи път производителите предлагат гъвкавата система RamBox за управление на товарния отсек. Тя дава възможности за реорганизация на пространството, водонепромокаем склад (245 л) с осветление, легло и товарна системас релси. Предните и задните седалки са отопляеми за първи път в сегмента, такъв е и воланът. За безопасността се грижат повече от 30 системи. Новият Dodge Ram се спряга с няколко версии на кабината - стандартна, Quad Cab® и двойна, съответно с три възможни дължини на базата.