Френската марка Citroen представи изцяло новото четвърто поколение на малкия си модел C3, който дебютира в електрическата си версия, наречена e-C3. Новият Citroen e-C3 потвърждава категорично амбицията на марката да направи електрическата мобилност достъпна за колкото се може повече хора. Версията на Citroen e-C3 с автономен пробег от 320 км ще се предлага на цена от 23 300 евро на много европейски пазари.

Вижте галерията с много снимки на новия Citroen e-C3  >>  >>  >>

Потребителите са максимално улеснени в избора си от рационализираната гама от две добре оборудвани версии You и Max. През 2025 година се очаква и премиерата на вариант на Citroen e-C3 с автономен пробег 200 километра и цена, започваща от 19 990 евро. Това наистина ще е вторият най-достъпен електрически автомобил на европейския пазар, след Dacia Spring.

За първи път в Европа Citroen е проектирал изцяло новия e-C3 върху платформа, предназначена от самото начало и за използване при модели с напълно електрическо задвижване. Технологичната база на новия модел се осигурява от вариант на много гъвкавата глобална платформа Smart Car на групата Stellantis, която е позволила на Citroen да създаде автомобил на нивото на новия e-C3 и да го представи на пазара на достъпни за широк кръг потребители.

Новият Citroen e-C3 е първият изцяло електрически модел в тази ценова категория на B-сегмента на европейския пазар, който се предлага от европейски производител. Уникален е и фактът, че моделът е проектиран в Европа, в студиото на Citroen в центъра на Stellantis Automotive Design Network във Велизи-Вилакубле близо до Париж. Освен това новият Citroen e-C3 ще се произвежда в Европа - в завода на Stellantis в Словакия.

Снимка: Citroen

Изцяло новият Citroen e-C3 ща бъде на разположение при официалните дилъри на марката през второто тримесечие на 2024 година. Новият Citroen e-C3 ще се предлага най-напред на пазарите във Франция, Германия, Белгия, Холандия, Австрия, Португалия, Италия и Испания на цени, започващи към момента от 23 300 евро за базовото оборудване.

Сред ключовите приоритети при разработката на новия модел е улесняването на избора на клиентите с двете нива на оборудване. Базовата версия You предлага високо ниво на стандартното оборудване, включващо предни LED светлини и система на окачването Citroen Advanced Comfort.

Моделът е оборудван със система за аварийно спиране, нова система за показанията на контролните прибори с Head-up дисплей, информационно-развлекателна система с My Citroen Play, съвместима със смартфон, електрически огледала, автоматични светлини, сензори за паркиране на заден ход, заден спойлер, круиз контрол, ръчна климатична инсталация и 6 въздушни възглавници.

Снимка: Citroen

По-високата версия на оборудване Max добавя към всичко това 17-инчови алуминиеви джанти с полирана повърхност, двуцветно външно лаково покритие с контрастен покрив, декоративни релси на покрива, защитни панели на дъното в предната и задната част, цветен сензорен екран с диагонал 10,25 инча и интеграция на смартфон и седалки Citroen Advanced Comfort.

Колата има още автоматични чистачки, електрически сгъваеми и отопляеми външни огледала, волан с кожена облицовка, сгъваема в съотношение 60/40 седалка на втория ред и регулиране на седалката на водача, задни LED светлини, тонирани задни стъкла, тапицерии на седалките от текстил, автоматична климатична инсталация, 3D навигация, безжично зареждане на мобилни устройства, задна камера, електрохроматично огледало за обратно виждане и електрическо задвижване на задните прозорци.

Снимка: Citroen

Новият електрически Citroen e-C3 се задвижва от електромотор с мощност 113 к.с., който осигурява достатъчно тяга и въртящ момент за ежедневните пътувания до работното място и дома, както и на по-дълги разстояния, а акумулаторната батерия с капацитет 44 кВтч дава възможност за постигане на автономен пробег до 320 км съобразно стандарта WLTP.

Бързото зареждане на станции DC с прав ток с мощност 100 кВт и възстановяването на нивото на заряд на акумулаторната батерия от 20% до 80% става в рамките на само 26 минути. Новият Citroen e-C3 има лесен достъп до повече от 540 000 зарядни станции в цяла Европа. Свързаната навигационна система и новото приложение e-Routes се грижат за съкращаване на времето за пътуване и за осигуряване на по-надеждна връзка с информация за мрежата от зарядни станции.

Снимка: Citroen

При използване на стандартния способ за зареждане с променлив ток, зареждането на батерията от 20% до 80% отнема около 4 часа и 10 минути при зарядна станция с мощност 7 кВт, ако се използва мощност от 11 кВт, зареждането отнема 2 часа и 50 минути.

Достъпът както до домашни, така и до обществени зарядни станции с променлив ток е много лесен благодарение на включения в стандартното оборудване кабел Mode 3, който е идеален за редовно зареждане от стенен заряден модул тип Wallbox в домашни условия, както и на обществени зарядни станции. Кабелът може да се използва със стенни зарядни монофазни или трифазни модули.

Снимка: Citroen

Със своя двигател с мощност 113 к.с. и напълно автоматична трансмисия, новият Citroen e-C3 постига време за ускорение от 0 до 100 км/ч за около 11 секунди и може да развие максимална скорост от 135 км/ч за определен период от време. С тези свои показатели, изцяло новият Citroen e-C3 осигурява повече от достатъчно мощност и динамика, за да гарантира комфортно и безопасно справяне с ежедневните пътувания, особено в условия на натоварения трафик в града и крайградската среда.

Собствениците на новия модел могат спокойно да планират своите пътувания и да следят състоянието, режима на зареждане и нивото на заряда на акумулаторната батерията в реално време, както и да се насладят на пълните предимства и възможности на цялостната навигационна услуга благодарение на новото приложение e-Routes. То е специално проектирано за електромобилите на марката Citroen и е част от абонамента за свързани услуги Connect Plus на компанията.

Снимка: Citroen

Използвайки приложението MyCitroen, собствениците и водачите на Citroen e-C3 ще могат също така да настройват и управляват графика за зареждане, да използват удобството на комфортната функция за предварително загряване или охлаждане на купето и да проверяват нивото на заряд на батерията и на местоположението на автомобила.

Водачите на новия електрически Citroen e-C3, които изберат допълнително предлаганата услуга Connect Plus, ще имат възможност да се възползват и от богатата гама специални нови функции и инструменти, които ще превърнат шофирането на новия модел в истинско удоволствие.

Снимка: Citroen

Във външния вид на новия Citroen e-C3 ярко се откроява новата емблема на марката с голям овал и нова интерпретация на шевроните, разположени гордо в централна позиция и подчертани от блестящо черни хоризонтални решетки. Новият модел има по-висока и по-самоуверена осанка, като изпъква изразеният контраст между вертикалните елементи и хоризонталните повърхности.

Основен елемент в дизайна на четвъртото поколение на Citroen e-C3 е открояващото се ново оформление на предните и задните светлини, което включва в себе си уникална светлинна графика на три нива с една вертикална и две хоризонтални лещи, които изглеждат почти като светлинни остриета. Късият, висок и хоризонтален преден капак се отличава със своите изваяни повърхности, които улавят светлината и контрастират с подчертано вертикалния преден профил, преминавайки в по-голямото и по-изправено челно стъкло, което придава на автомобила по-обемна осанка.

Снимка: Citroen

В задната част светлините са свързани с хоризонтална блестящо черна декоративна лента, която е част от капака на багажника, над която е разположена централно голямата нова овална емблема на Citroen. Новите блокове на задните светлини са пластично интегрирани в ъглите на каросерията и се състоят от две хоризонтални и една вертикална леща, повтарящи мотива на предните блокове.

В областта под капака на багажника изпъква здравата броня, която спомага за подобряване на аеродинамиката и подчертава самоуверената осанка на новия модел. По-големите 16-инчови стоманени и 17-инчови стоманени и алуминиеви колела с блестящо полирана повърхност са изнесени максимално в двата края на каросерията, излъчвайки усещане за стабилност и здравина.

Снимка: Citroen

Новият модел запазва своите компактни габарити с дължина от 4,01 и широчина от 1,76 метра. Той запазва в основни линии външните габарити на своя предшественик по отношение на дължината и ширината на каросерията, но е със 100 мм по-висок и притежава по-силно излъчване и присъствие на пътя. Освен това има и предимства като по-големия пътен просвет и по-високата позиция на седене, които осигуряват по-висок комфорт на водача и пътниците при движение по пътища с неравна настилка, бордюри и други препятствия в модерната градска среда.

Изцяло новият Citroen e-C3 предлага избор от пет цвята на външно лаково покритие - бяло Polar, синьо Montecarlo, червено Elixir, сиво Mercury и черно Perla Nera. Характерната за Citroen двуцветна схема с контрастен покрива ще се предлага като стандартно оборудване в черно или бяло при втората версия Max. Границата между двата цвята прелива в ясната релефна линия на каросерията в областта на задните странични колони на покрива.

Снимка: Citroen

Просторният интериор на новия Citroen e-C3 залага на концепция с изискани повърхности, за да осигури на водача и неговите спътници уютна атмосфера, сравнима с тази на домашната всекидневна или хол. Изцяло новите комфортни седалки с нов десен са създадени по мярка с отчитане на спецификата на модела и осигуряват приветливо усещане за мекота от първия контакт и максимална опора и почивка за тялото независимо от продължителността на пътуването.

С височината си от 1,57 метра, каросерията на новия Citroen e-C3 е по-висока от тази на предходния модел, а увеличеният просвет в стил SUV дава възможност за по-комфортен достъп до всички места в купето и позволява по-лесно и сигурно преминаване през често срещаните в условията на градско и извънградско шофиране препятствия като неравности, бордюри и повреди по настилката.

Снимка: Citroen

Просветът при изцяло електрическия e-C3 е увеличен до впечатляващите 163 мм в сравнение със 135 мм при предходния модел. По-високото вътрешно пространство е изпълнено с полезни и интелигентни решения и места за съхранение в облицовките на вратите, централната конзола и под централния подлакътник, като на централната конзола има и отделение за безжично зареждане.

Удобната модулна конфигурация на облегалката на задната седалка, разделена в отношение 60:40 и ширината между корпусите на задните калници от 1015 мм осигурява лекота и комфорт при транспортирането и на по-големи по размер предмети при необходимост, а внушителният багажник с обем от 310 литра зад задните седалки е напълно достатъчен и за по-сериозен шопинг.

Снимка: Citroen

Компактният нов мултифункционален волан е по-малък и по-лесен за управление и е с възможност за регулиране във височина и дълбочина, което помага да се намери най-добрата позиция за шофиране. В центъра на арматурното табло е разположен 10,25-инчовият цветен екран на мултимедийната система, леко обърнат към водача.

Станцията MyCitroen Play включва и специално приложение за смартфон и осигурява на водача достъп до музика, радио, мобилен телефон и навигация чрез личното му мобилно устройство. Облицованите с текстилна материя меки извивки на таблото са създадени с идеята да добавят повече топлина, уют и стилен характер за водача и пътника до него, като допринасят за усещането за комфорт и спокойствие в салона.

Снимка: Citroen

Новият Citroen e-C3 е оборудван с прочутата система на окачване Advanced Comfort с новите седалки Advanced Comfort. Уникалната технология на окачването Advanced Comfort е стандартно оборудване при всички версии на изцяло новия електрически е-C3.

Прогресивните хидравлични елементи гарантират, че пътниците ще могат да пътуват комфортно, благодарение на използването на прогресивни хидравлични ограничители, които осигуряват на инженерите по-широки възможности и свобода при настройките на ходовата част на новия Citroen e-C3 и да създадат впечатлението, че автомобилът се носи плавно като летящо килимче при движение по неравен терен.

Снимка: Citroen

Освен амортисьорите и пружините, в окачването на всяко от колелата се използват и по два хидравлични ограничителя, които заместват традиционните механични ограничителни тампони и се грижат за оптимизиране на работните характеристики на окачването, като единият работи във фазата на сгъване, а другият - във фазата на разгъване.

Системата работи в двустепенен режим. В случаите на по-леко сгъване и разгъване, контролът на вертикалните движения на окачването се осъществява само от пружините и амортисьорите без необходимост от допълнителната намеса на хидравличните ограничители.

Снимка: Citroen

При поемането на ударите при преминаване през по-сериозни неравности обаче, към работата на пружините и амортисьорите се добавя и действието на хидравличните ограничители, които погасяват прогресивно и изглаждат сътресенията в двата крайни диапазона на хода на окачването. За разлика от механичните ограничителни тампони, който поглъщат енергията на удара, но след това връщат част от нея като реактивен импулс, хидравличните ограничители успяват практически напълно да я абсорбират и разсейват.

На разположение на собствениците на изцяло новия Citroen e-C3 има богата гама от най-нови технологии за асистенция на водача на Citroen, създадени да се грижат за благополучието и безопасността на всички пътници и преди всичко на водача. Сред тях са система за аварийно спиране, активната система за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение, система за следене на вниманието на водача с функция сигнал за кафе пауза, система за разпознаване на пътните знаци и много други технологични асистенти, внедрени в по-големите модели e-C4 и e-C4 X.