Четвъртото поколение на хечбека Citroen C3 дебютира през октомври 2023 г., като тогава марката показа първо електрическата версия e-C3. С тази модификация концернът Stellantis очерта своите "зелени" начинания. Производството започна от началото на тази година и автомобилите се продават в Европа от февруари. При представянето на електрическия Citroen e-C3 компанията обяви плановете си, които включват и опции с двигатели с вътрешно горене. Сега Citroen представи новия C3 с бензинов двигател.

Вижте новия Citroen C3 с бензинов двигател  >>  >>  >>

Снимка: Citroen

Външно бензиновият Citroen C3 практически не се различава от електрическия си аналог, като най-очевидният знак е различната табелка. В сравнение с предишното поколение, новият хечбек е нараснал с почти 100 мм на височина до 1577 мм и е придобил пропорциите на кросоувър, въпреки че дължината и ширината са останали почти непроменени. Пътният просвет е увеличен от 135 мм на 197 мм, докато при електрическия Citroen e-C3 просветът е само 163 мм под батерията.

Снимка: Citroen

Интериорът на бензиновите автомобили също не се различава по никакъв начин. Има вече познатия рафт на предния панел с малък дисплей на арматурното табло над ръба на волана. В основната конфигурация има само стойка за смартфон, но срещу доплащане се предлага и стандартна мултимедийна система с 10,25-инчов сензорен екран. Основният Citroen C3 има класически лост за смяна на скоростите, защото все още се предлага с механична скоростна кутия.

Снимка: Citroen

Новият Citroen C3 се задвижва от познатия 1,2-литров 3-цилиндров турбодвигател с мощност 100 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Втората версия се предлага със същия 1,2-литров 3-цилиндров турбомотор, но с добавена хибридна система в комбинация с 6-степенна автоматична скоростна кутия, в която има вграден 48-волтов електромотор с мощност 21 к.с. и 55 Нм. В повечето модели на концерна Stellantis тази хибридна система произвежда мощност 136 к.с., но в малкия Citroen C3 е настроена на 100 к.с.

Снимка: Citroen

Батерията не може да се презарежда в контакта, но инженерите обещават, че благодарение на рекуперацията, до 50% от градските маршрути могат да бъдат извършени без стартиране на двигателя с вътрешно горене. Бензиновите версии се оказаха значително по-евтини от електрическата. Във Франция базовият Citroen C3 с ръчна скоростна кутия струва от 14 990 евро, а цената на електрическия Citroen e-C3 започва от 23 300 евро. Новият Citroen C3 частично заменя по-малкия модел C1, който беше спрян преди 2 години.