Френската марка Alpine, част от Renault Group, потвърди дългогодишните си планове да разшири моделната си гама. Сега марката представи серийната версия на спортния хечбек Alpine A290, който ще стане вторият модел в настоящата гама, и в същото време първият електрически автомобил на компанията. Всъщност това е просто по-мощна и по-спортна версия на масовия електрически автомобил Renault 5, но със своите интересни характеристики.

Вижте новия Alpine A290  >>  >>  >>

Каросерията на електрическото Renault 5 е допълнена с агресивни детайли на каросерията и от значително разширени арки на колелата. Габаритната ширина на новия Alpine A290 е нараснала от 1,77 на 1,82 метра, а имитацията на въздухозаборници на задните врати е препратка към легендарния спортен модел Renault 5 Turbo със средно разположен двигател от 80-те години на миналия век.

Снимка: Alpine

Спойлерите на каросерията и новите престилки увеличават и дължината на автомобила от 3,92 на 3,99 метра, а спортният стил е допълнен от два прожектора в предната част. Височината също е по-голяма - 1,52 метра вместо 1,50 м за стандартния хечбек, основно заради големите джанти с гуми 225/40 R19. Междуосието е намалено от 2,54 на 2,53 метра.

Интериорът на новия Alpine A290 се отличава не само със скосен отдолу волан, но и с нов висок централен тунел с бутон за управление на трансмисията. Предният панел и вратите са тапицирани с кожа напа. Предните седалки са тапицирани по същия начин с повишена странична опора. Запазени са 10,25-инчовият инструментален екран и 10,1-инчовият сензорен екран на мултимедийната система, но графиките им са променени.

Снимка: Alpine

Има четири нови опции за показване и специални спортни режими, включително подробни телеметрични данни. Монтирана е премиум аудиосистема Devialet с 9 високоговорителя и субуфер.

Подобно на базовото Renault 5 E-Tech electric, спортният Alpine A290 има само предно задвижване, но единственият електрически мотор е заимстван от хечбека Megane E-Tech electric. Новият Alpine A290 във версиите GT и GT Premium развива мощност 180 к.с. и въртящ момент 285 Нм, а при модификациите GT Performance и GTS мощността е увеличена до 220 к.с. и 300 Нм максимален въртящ момент. Ускорението от място до 100 км/ч отнема съответно 7,4 секунди и 6,4 секунди, а максималната скорост е 160 и 170 км/ч.

Снимка: Alpine

Батерията с капацитет 52 кВтч е почти същата като тази на Renault 5 E-Tech electric, но с по-развита система за терморегулация и термопомпа. С напълно заредена батерия Alpine A290 ще може да измине до 380 км. Максималната мощност на зареждане е 100 кВт, като в този случай Alpine A290 попълва обхвата си от 5% до 80% за 30 минути. Бордовият токоизправител с мощност 11 кВт допълва пробега от 10% до 80% за 3 часа и 20 минути. Освен това е предвидена възможност за зареждане на външни електрически консуматори V2G.

Снимка: Alpine

Инженерите на Alpine са преработили основно шасито на хечбека Renault 5 E-Tech electric. В допълнение към увеличената следа, Alpine A290 има по-твърда предна рамка, което позволява двигателят да бъде монтиран още по-ниско. Има нови стабилизатори и независимо задно окачване, което е в полза на мощния хечбек. Отпред са монтирани спирачки Brembo от спортния автомобил Alpine A110 с 4-бутални апарати и дискове с диаметър 320 мм и 288 мм отзад.

Електрическият автомобил Alpine A290 ще се сглобяват в същия завод в Дуе, Франция, където се произвежда и Renault 5 E-Tech electric. Най-напред ще бъде пусната в продажба версията Premiere Edition с уникален външен дизайн, от която ще бъдат направени само 1955 коли, в чест на годината на създаване на Alpine.